0

Google wyjaśnia różnicę między mobilnym AdSense i AdMob oraz oddziela je od siebie

Gigant rynku wyszukiwarek i reklamy w internecie przejął dwa lata temu platformę reklamową AdMob. Były to czasy, kiedy Android zaczynał dopiero zdobywać popularność, a Google chciał jak najbardziej umocnić swoją pozycję na rynku reklamy mobilnej. AdSense nie było jeszcze do końca dostosowane do mobile, stąd decyzja o przejęciu AdMoba. Po 750-milionowej transakcji gigant rozpoczął częściową […]

Gigant rynku wyszukiwarek i reklamy w internecie przejął dwa lata temu platformę reklamową AdMob. Były to czasy, kiedy Android zaczynał dopiero zdobywać popularność, a Google chciał jak najbardziej umocnić swoją pozycję na rynku reklamy mobilnej. AdSense nie było jeszcze do końca dostosowane do mobile, stąd decyzja o przejęciu AdMoba. Po 750-milionowej transakcji gigant rozpoczął częściową integrację usług. Produkty są jednak wciąż dostępne oddzielnie. Gigant stwierdził, że wielu klientów odczuwa zakłopotanie, gdyż nie wie, z której platformy skorzystać. By wyjść im na przeciw, Google stwierdza teraz jasno, że AdSense jest przeznaczony dla wydawców, a AdMob dla deweloperów aplikacji mobilnych, stąd ten drugi wkrótce zostanie pozbawiony części swojej funkcjonalności.

Jak donosi TechCrunch, Google poinformowało na swoim blogu o planach dotyczących przyszłości posiadanych przez niego platform reklamowych. AdMob zostanie pozbawiony pewnych dostępnych do tej pory funkcji ze względu na dywersyfikację usług reklamy mobilnej giganta.

Na początku roku przeprowadzono betatesty usługi AdSense for Mobile Applications. Wyniki dały gigantowi sporo do myślenia, bo oto 100% betatesterów przesiadło się na AdMoba. Widać wyraźnie, że to właśnie przejęty produkt jest dla deweloperów ciekawszą opcją jeśli chodzi o reklamę w sieci, podczas gdy miejsce AdSense zawsze spoczywało w samym internecie.

Z tego właśnie powodu gigant postanowił oddzielić funkcjonalność jednego i drugiego. AdSense będzie służył teraz właścicielom stron mobilnych, a AdMob będzie wykorzystywany przez deweloperów w aplikacjach. Dzięki podjętym krokom będzie teraz jasne, który produkt do czego służy. Wkrótce AdMob zostanie pozbawiony możliwości wyświetlania reklam w internecie w technologii WAP, a już niedługo również i na stronach, do których internauci uzyskują dostęp za pomocą smartfonów.