12

Google Think Insigths – sieć w liczbach, na wykresach i infografikach

Każdy szanujący się posiadacz strony www, marketingowiec czy chociażby internauta zna Google Insights – usługę prezentującą w wyczerpujący sposób statystyki wyszukiwarki kalifornijskiej firmy. Jej główną zaletą są ogromne możliwości i zasób danych. Wadą – mała przystępność i intuicyjność obsługi. Lekarstwem na tę dolegliwość miała być usługa Think Insights, która pełniła rolę swoistego centrum najciekawszych i […]

Każdy szanujący się posiadacz strony www, marketingowiec czy chociażby internauta zna Google Insights – usługę prezentującą w wyczerpujący sposób statystyki wyszukiwarki kalifornijskiej firmy. Jej główną zaletą są ogromne możliwości i zasób danych. Wadą – mała przystępność i intuicyjność obsługi. Lekarstwem na tę dolegliwość miała być usługa Think Insights, która pełniła rolę swoistego centrum najciekawszych i najbardziej wartościowych danych i statystyk na temat internetowych trendów. Właśnie opuściła ona stadium beta i przybrała nową, zaskakująco atrakcyjną formę.

Think Insigths to usługa przygotowana przez zespół Think with Google, który rozwija ją już od jakiegoś czasu. Serwis jest znakomitym źródłem informacji dla osób prowadzących swój biznes w sieci. Znajdą oni tutaj nie tylko szereg statystyk dotyczących preferencji internautów, ale również bogate infografiki i wykresy ilustrujące obecne trendy w sieci. Wszystko to zostało natomiast opatrzone atrakcyjnymi animacjami i materiałami multimedialnymi.

Stare Think Insights było mocno nastawione na klientów biznesowych – surowy design, dużo statystyk i specjalistycznych tekstów, czasem klipy wideo. Obecna forma znacznie odbiega od tego, z czym mieliśmy do czynienia dotychczas. Na wstępie witają nas interaktywne infografiki i estetycznie zaprojektowane narzędzia. Całość przypomina bardziej miejsce, gdzie można się dowiedzieć wielu ciekawostek o samym internecie i jego użytkownikach, aniżeli narzędzie dla marketingowców do badania trendów. Moim faworytem jest interaktywny okrąg z m.in. licznikami opublikowanych postów na blogach, obejrzanych wideo i wyszukiwań, który, jak widać poniżej, można też umieścić na swojej stronie www.


 

Nowa wersja Think Insights została podzielona na pięć kategorii, które widać na pasku przy górnej krawędzi. Każda z nich to inny zestaw treści i narzędzi, które znajdą zastosowanie w różnych sytuacjach. I tak oto począwszy od lewej mamy: latest insights, research library, planing tools, facts & stats i thinking ahead. Na części z nich znajdziemy odnośniki do mniej lub bardziej znanych serwisów Google’a – np. do kreatora klipów wideo z historią wyszukiwania. Na innych zaś umieszczono unikatowe gadżety, jak ten powyżej.

Google najwyraźniej ceni sobie edukowanie branży marketingowej (co w zasadzie nie jest żadnym zaskoczeniem). W tym roku w ramach projektu Think with Google wystartowała inna usługa – Think Voices, gdzie umieszczone są klipy wideo z wystąpieniami specjalistów z tej branży, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami.

Dla wielu z nas projekty tego typu są zapewne tylko ciekawostkami i służą ku rozrywce, ale dla osób wiążących z siecią swój biznes i próbujących przewidzieć zachowania przeciętnych internautów to niemal skarbnica wiedzy. Wystarczy chociażby obejrzeć jeden z klipów wideo z Think Insights, który w ciekawy sposób przedstawia to, w jaki sposób matki korzystają z wyszukiwarki Google.