17

Google spowoduje, że strony mobilne w Internecie będą musiały być jeszcze lepsze niż teraz

Mobilne warianty stron internetowych nie ustępują popularnością aplikacjom, które w wielu aspektach ułatwiają życie osobom aktywnie korzystającym z tabletów, czy smartfonów. Dobrze przygotowana odsłona dla urządzeń przenośnych to skarb - wielokrotnie okazywało się, że wolałem skorzystać z takiej odsłony strony, niż bawić się w pobieranie programu z repozytorium. Zdarzało się również, że takiej aplikacji nie było dla mojej platformy (albo nie było jej w ogóle), toteż choć czasami bym chciał - nie mogę zrezygnować z takich stron w przeglądarce.

Algorytm Google już od jakiegoś czasu zwraca uwagę na to, czy dana strona internetowa posiada wariant mobilny. Jeżeli go nie ma, dana witryna zostanie oceniona gorzej od tych, które ją posiadają. W tej kwestii również bardzo ważne jest to, czy owa strona mobilna jest responsywna, szybka i dobrze zbudowana. Jeżeli nie jest – ocena również w pewnym stopniu leci w dół, a to odbija się potem w pozycji w wyszukiwarce.

Warto będzie przykładać większą uwagę do jakości strony mobilnej. Google będzie brać ten aspekt pod uwagę bardziej, niż kiedykolwiek

Jeżeli trafiliście kiedykolwiek na mobilne strony internetowe, które działają naprawdę źle, mam dla Was dobrą wiadomość. Google ogłosił, że już od maja takie twory będą uzyskiwać jeszcze gorsze oceny biorąc pod uwagę popularyzację rozwiązań mobilnych. To oznacza, że ci, którzy nie przyłożą się do mobilnych odsłon witryn będą pojawiać się niżej w wynikach wyszukiwania. Nas taki stan rzeczy powinien bardzo cieszyć. Osoby, które budują strony internetowe, również te mobilne naturalnie zwracają uwagę na to, jak są one wypozycjonowane w Google. Każde niedociągnięcie w tej kwestii może przesądzić o gorszych wynikach ich pracy.

google

Nie jest to pierwsza tego typu deklaracja ze strony Google, już wcześniej pisaliśmy dla Was o takich krokach giganta. Tomek Popielarczyk zwracał wtedy uwagę na dalszy wzrost jakości stron mobilnych i to rzeczywiście się dzieje. Następne obostrzenia zapewne będą kolejną ważną motywacją dla osób stojących za niezbyt dobrymi jakościowo stronami mobilnymi.

Google natomiast nie zostawia webmasterów samych sobie – udostępnia narzędzia, które pozwalają ocenić, czy dana strona internetowa jest przyjazna dla stron mobilnych, a ponadto – czy spełnia wymagane przez giganta kryteria. Dla Google to również bardzo ważne – chce mieć wpływ na to, jak otwierają się strony internetowe również na urządzeniach z Androidem. Zadowolony z działania stron internetowych konsument również jest na wagę złota i Google o tym wie. A że gigant ma nad tym częściową kontrolę, to z tej możliwości korzysta. Nie ma w tym nic dziwnego.

Grafika: 1, 2