5

Google przejmuje Dealmap, a Amazon chce uruchomić swoje własne zakupy grupowe – Groupon, co ty na to?

Abstrahując od nie do końca pewnego trendu związanego z Grouponem, musi on okazać się naprawdę wartościowym projektem, jeśli chce przetrwać pośród nadchodzącej konkurencji. Nie tylko Google przejął serwis z zakupami grupowymi Dealmap, ale także uruchomienie własnego zapowiedział jeden z większych gigantów IT mający mnóstwo kasy na inwestycje, bogatą infrastrukturę, know-how oraz zasięg – Amazon. Groupon […]

Abstrahując od nie do końca pewnego trendu związanego z Grouponem, musi on okazać się naprawdę wartościowym projektem, jeśli chce przetrwać pośród nadchodzącej konkurencji. Nie tylko Google przejął serwis z zakupami grupowymi Dealmap, ale także uruchomienie własnego zapowiedział jeden z większych gigantów IT mający mnóstwo kasy na inwestycje, bogatą infrastrukturę, know-how oraz zasięg – Amazon.

Groupon zdecydował się na samodzielny rozwój. Odrzucił propozycję przejęcia przez Google za 6 miliardów dolarów. Wiedział jednak na co się pisze, bo przecież oczywiste było, że gigant wyszukiwania nie odpuści i prędzej czy później wkroczy na rynek zakupów grupowych. O ile Google posiada już Google Offers oraz program zniżkowy dla meldujących się za pomocą Google Latitude, to w najbliższym czasie oferta ma zostać poszerzona, kiedy to Dealmap zostanie zintegrowane z obecnymi usługami Google’a.

Dealmap obecnie jest narzędziem, które jedynie wyświetla oferty zakupów grupowych z innych serwisów, w tym z samego Groupona. Nie jest powiedziane jednak, że stan ten będzie się utrzymywał. Konkurent może zostać wyeliminowany z przejętego serwisu, a priorytet może zyskać Google Offers. Sama integracja serwisu z Google ma polegać na tym, że zakupy grupowe trafią po prostu do wyników wyszukiwania wyszukiwarki. Więcej na temat przejęcia tutaj.

Amazon natomiast ma zamiar uruchomić zakupy grupowe pod nazwą Amazon Local. Gigant chce zatrudnić do obsługi nowej usługi swoich ludzi, jednak w pierwszym etapie Amazon Local ma zająć się odpłatnie ekipa odpowiadająca za konkurenta Groupona – pracownicy LivingSocial.

Abstrahując od faktu, że Amazon bierze za sojusznika przeciwnika Groupona, sam gigant posiada know-how na temat e-commerce. Wie, w jaki sposób sprzedawać produkty, jak budować strony z rekomendacjami, jak pozyskiwać możliwie największą liczbę klientów. Właśnie ta wiedza może być zabójcza dla Groupona, gdyż Amazon jest dzięki niej w stanie zbudować lepszą usługę.

Więcej na temat Amazona wkraczającego na rynek zakupów grupowych w poście na ReadWriteWeb.