2

Google pomoże Ci zmierzyć zwrot z inwestycji w reklamy mobilne

Reklamy mobilne to dla niektórych firm trudny orzech do zgryzienia, szczególnie pod kątem mierzenia wyników oraz zwrotu z inwestycji, czyli podstawowych informacji, mówiących o opłacalności danych działań. Na pomoc w tego typu sytuacjach przychodzi Google, udostępniając specjalne narzędzie służącego do mierzenia ROI z reklam mobilnych o nazwie „Full Value of Mobile Calculator”. Jaki potencjał ma […]

Reklamy mobilne to dla niektórych firm trudny orzech do zgryzienia, szczególnie pod kątem mierzenia wyników oraz zwrotu z inwestycji, czyli podstawowych informacji, mówiących o opłacalności danych działań. Na pomoc w tego typu sytuacjach przychodzi Google, udostępniając specjalne narzędzie służącego do mierzenia ROI z reklam mobilnych o nazwie „Full Value of Mobile Calculator”.

Jaki potencjał ma rynek reklam na urządzeniach mobilnych dla Twojego biznesu? Często trudno jest odpowiedzieć na to pytanie, na szczęście jednak Google postanowiło wyciągnąć dłoń do firm inwestujących w mobilne wersje ich reklam. Dzięki udostępnionemu publicznie narzędziu „Full Value of Mobile Calculator” można w prosty i szybki sposób zmierzyć takie akcje jak kliknięcia w AdWords czy wizyty mobilnej wersji naszej strony www. Wystarczy tylko uruchomić aplikację znajdującą się pod tym adresem i załadować odpowiednie informacje – po około 30 minutach otrzymamy gotowy raport.

Jakie wyniki przedstawi nam „Full Value of Mobile Calculator”? Oszacuje on całkowitą wartość firmy, wartość kliknięć w reklamy i stronę oraz ROI, czyli zwrot w inwestycji w promocję na urządzeniach mobilnych właśnie.

Jak pokazują badania na zakończonym wczoraj Generation Mobile 2013, coraz częściej wykorzystujemy smartfona i tablet nie tylko do przeglądania treści, ale również podejmowania decyzji zakupowych oraz dokonywania płatności, czy to w sklepach internetowych czy aplikacjach. W czasach, kiedy urządzenia mobilne odgrywają coraz większą rolę w naszym życiu, liczenie zwrotu inwestycji w reklamy mobilne to podstawowa wymagana umiejętność dla współczesnych firm, chcących prowadzić skuteczne działania promocyjne w internecie.

Na koniec ciekawy case pokazujący to, jak marka Adidas mierzyła skuteczność swoich działań w mobile:

Źródło: Mashable