4

Ta funkcja uczyniła Google Play Books najlepszym czytnikiem komiksów na Androida [prasówka]

Najnowsza wersja Google Play Books wprowadza funkcję Bubble Zoom, która pozwala na powiększanie chmurek dialogowych w komiksach.

Google Play Books z Bubble Zoom

Podczas odbywającej się w San Diego imprezy Comic-Con Google zaprezentował nową funkcję swojej książkowej aplikacji. Bubble Zoom ma ułatwiać czytanie komiksów na smartfonach i tabletach (szczególnie tych pierwszych). Rozwiązanie to polega na oznaczeniu każdego balonika z tekstem jako osobnego elementu, który ulega powiększeniu, aby ułatwić odczytanie. Zoomem możemy sterować poprzez przyciski regulacji głośności lub stuknięcie prawego dolnego rogu ekranu. Całość napędza rozbudowany algorytm wykorzystujący mechanizmy maszynowego uczenia się oraz rozpoznawania obrazów. Wydawcy nie muszą zatem nic zmieniać, by Bubble Zoom działał na ich komiksach – niemniej póki co obsługiwana jest tylko część komiksów.

Nowa funkcja jest dostępna w najnowszej wersji aplikacji Google Play Books. Aktualizacja powinna pojawić się na Waszych urządzeniach lada moment.

Periscope lepiej zintegrowany z Twitterem

Twitter wreszcie wykorzystuje w należyty sposób potencjał Periscope. Serwis pozwala od teraz osadzać transmisje na żywo w pojedynczych postach, a następnie umieszczać je np. na stronach www. W takiej formie prezentują się oczywiście o wiele lepiej niż tekstowe linki. Całość wspiera funkcja automatycznego załadowywania i wyświetlania krótkiego trailera, który ma zachęcać do dołączenia do grona oglądających transmisję. Zmiany z całą pewnością pozytywnie wpłyną na rywalizację z Facebookiem… o ile nie jest jeszcze na nią za późno.

Nowy trailer F1 2016

Czekacie na nową odsłonę produkcji Codemasters? W tym roku w Polsce wydaje ją Techland, który przygotował zlokalizowaną wersję nowego trailera. Gra ma zadebiutować u nas już 19 sierpnia. Nie będzie to raczej rewolucja dla serii, ale jak zwykle będzie można się spodziewać całej masy ulepszeń, usprawnień i nowości. Twórcy stawiają na pierwszym miejscu realizm, więc możemy się spodziewać wymagającej rozgrywki i wiernego odwzorowania detali.

Spotify zwiększa swój potencjał reklamowy

Serwis Spotify postanowił udostępnić narzędzie Audio Programmatic partnerom biznesowym z całego świata. Co więcej, serwis nawiązał współpracę z AppNexus, Rubicon Project oraz The Trade Desk, czyli z trzema największymi z obszaru programmatic, by dać możliwość dotarcia z przekazami reklamowymi do ponad 70 milionów użytkowników Spotify Free. W praktyce oznacza to, że reklamodawcy otrzymują dostęp do danych słuchaczy (wiek, płeć, preferencje muzyczne), które mogą wykorzystać w celu skuteczniejszej personalizacji krótkich (15- i 30-sekundowych) spotów reklamowych. Z biznesowego punktu widzenia oznacza to na pewno ogromne korzyści dla Spotidfy i przede wszystkim zwiększa atrakcyjność platformy w oczach reklamodawców. Dla użytkowników (szczególnie tych używających bezpłatnej wersji, bo to o ich dane chodzi) nie musi być jednak wcale jednoznacznie dobrą informacją.