33

Google najwyraźniej chce pozbyć się haseł z internetu

Ostatnie działania Google wyraźnie mają na celu wypracowanie nowego, skutecznego modelu identyfikacji użytkowników, który nie będzie od nas wymagał zapamiętywania ciągów znaków. Co może zastąpić hasła w internecie? Okazuje się, że możliwości jest bardzo dużo. Co powiecie na unikatowe dźwiękowe sygnały? Kiedy Google idzie na zakupy, zawsze kończy się to wydaniem milionów dolarów. To nie […]

Ostatnie działania Google wyraźnie mają na celu wypracowanie nowego, skutecznego modelu identyfikacji użytkowników, który nie będzie od nas wymagał zapamiętywania ciągów znaków. Co może zastąpić hasła w internecie? Okazuje się, że możliwości jest bardzo dużo. Co powiecie na unikatowe dźwiękowe sygnały?

Kiedy Google idzie na zakupy, zawsze kończy się to wydaniem milionów dolarów. To nie pierwsza transakcja kalifornijskiej firmy w ostatnim czasie. Nie tak dawno byliśmy świadkami przejęcia producenta inteligentnych termostatów Nest. Tymczasem ciągle nie możemy ochłonąć po sprzedaży Motoroli Lenovo. Kalifornijski gigant zebrał trochę zaskórniaków na nowe inwestycje i oto pierwsze efekty. W jego ręce trafia właśnie startup SlickLogin.

Jest to rozwiązanie pozwalające na logowanie się na stronach internetowych za pomocą ciągu unikatowych sygnałów emitowanych z głośników komputera. Przykładając do nich swój telefon możemy błyskawicznie przejść proces uwierzytelniania. Bez żadnych haseł, SMS-ów, kodów itp. Proste prawda?

2014-02-17_131703Nie wiadomo ile Google zapłacił za SlickLogin. Jest to stosunkowo młoda firma tworzona przez niewielki zespół. Wszyscy oni teraz wejdą w szeregi kalifornijskiej firmy, gdzie będą najwyraźniej pracować nad wdrożeniem swojej technologii do serwisów takich, jak Gmail, Drive, Plus, a także… Androida. Zapowiada się ciekawie.

To nie pierwszy krok Google mający na celu ułatwienie logowania użytkownikom. Twórcy Androida przyczynili się do popularyzacji dwustopniowego uwierzytelniania, co na pewno pozytywnie wpływa na poziom bezpieczeństwa, ale ciągle daleko od nazwania go komfortowym. Gigant z MountainView już w przeszłości informował, że chce to zmienić. Firma nie tak dawno przystąpiła do organizacji FIDO Alliance pracującej nad alternatywnymi metodami uwierzytelniania.

Trudno jednoznacznie przewidzieć kiedy i w jakiej formie doczekamy się rewolucji na tym polu. Wszystko jednak wskazuje na to, że Google będzie w niej przodował. Być może poza prostotą i komfortem logowania przyjdzie również wzrost bezpieczeństwa. Wszyscy wiemy, jak wyglądają dziś najpopularniejsze hasła w internecie, prawda?