20

Google na Caffeine jeszcze szybciej indeksuje cały internet!

O co chodzi z tą Caffeine ? Jest to nowy silniki wyszukiwarki Google, który według twórców ma indeksować strony internetowe aż o 50% szybciej niż ich dotychczasowe rozwiązanie. Oczywiście szybkość to nie jedyny atutu Caffeine. Nowy silnik ma zapewnić, że Google jest gotowe na przyjęcie rosnącej liczby danych multimedialnych, statusów z serwisów społecznościowych indeksowanych w […]

O co chodzi z tą Caffeine ? Jest to nowy silniki wyszukiwarki Google, który według twórców ma indeksować strony internetowe aż o 50% szybciej niż ich dotychczasowe rozwiązanie. Oczywiście szybkość to nie jedyny atutu Caffeine. Nowy silnik ma zapewnić, że Google jest gotowe na przyjęcie rosnącej liczby danych multimedialnych, statusów z serwisów społecznościowych indeksowanych w czasie rzeczywistym i czegokolwiek co jeszcze pojawi się na stronach internetowych.

Główną różnicą pomiędzy obecnym silnikiem wyszukiwarki a Caffeine jest też zmiana sposobu budowania i odświeżania indeksu treści i stron www. Do tej pory indeks składał się z warstw, które były odświeżane z różną częstotliwością a przy każdym odświeżeniu analizowane były bardzo duże fragmenty internetu. Teraz silnik ma skupić się na dużo mniejszych fragmentach natomiast indeksować je będzie praktycznie przy każdej ich zmianie. Oznacza to, że w wynikach wyszukiwania znajdziemy zawsze najbardziej aktualną wersję danej informacji (nawet jeśli od momentu powstania zmieniła się ona kilkakrotnie).




Jak szybki jest nowy silnik? Google podaje, że Caffeine indeksuje kilkaset tysięcy informacji na sekundę! Baza którą w ten sposób powstaje zajmuje teraz 100 milionów GB i przyrasta z prędkością setek tysięcy GB dziennie.

Pierwszy raz mieliśmy okazje przetestować Caffeine w sierpniu 2009 roku – teraz oficjalnie stała się ona głównym silnikiem Google.

Zmiana silnika na Caffeine jest dla Google bardzo krytyczną operacją, która w przypadku niepowodzenia ma bezpośredni wpływ na dochody firmy które w 95 procentach pochodzą właśnie z produktu jakim jest wyszukiwarka. Dlatego też do każdej zmiany Google podchodzi z takim pietyzmem, testują przez dłuższy czas każdą większą ingerencję czy to wyniki wyszukiwania czy też w formę ich prezentacji.

Ps. Ciekawy jestem czy zauważycie lub już zauważyliście jakieś zmiany w wynikach wyszukiwania? Jeśli chodzi o szybkość indeksowania klasycznych strona internetowych to do tej pory wydawało mi się, że Google robi to naprawdę błyskawicznie. Nie wiem więc czy jestem w stanie zauważyć różnicę.