7

Google kupiło domenę g.co

Zmiany interfejsu oferowanych usług czy też uruchomienie serwisu społecznościowego to nie wszystkie niespodzianki od Google’a. Gigant postanowił także uatrakcyjnić generowane hiperłącza. Z tego powodu kupił domenę g.co, której przeznaczeniem będą skróty do treści dostępnych w usługach takich jak Gmail, Picasa czy Dokumenty. Kwota transakcji nie została ujawniona, jednak osoba zaznajomiona z tematem poinformowała, że tego […]

Zmiany interfejsu oferowanych usług czy też uruchomienie serwisu społecznościowego to nie wszystkie niespodzianki od Google’a. Gigant postanowił także uatrakcyjnić generowane hiperłącza. Z tego powodu kupił domenę g.co, której przeznaczeniem będą skróty do treści dostępnych w usługach takich jak Gmail, Picasa czy Dokumenty. Kwota transakcji nie została ujawniona, jednak osoba zaznajomiona z tematem poinformowała, że tego typu jednoliterowe domeny kosztują zazwyczaj ponad półtora miliona dolarów. Google dołączył zatem do pozostałych gigantów, którzy posiadają już domeny jednoliterowe – do Twitter z T.Co, Overstock z O.co oraz Amazona z A.Co, Z.Co oraz K.Co.

Google ogłosił, że ma zamiar wykorzystać nową domenę do zapisu adresu swoich usług. Kompletne hiperłącza mają być tworzone według wzoru g.co/produkt/usługa.

Nie tylko Google okazało się zainteresowane skracaniem hiperłączy. 500startups.com ogłosiło niedawno zakup domeny 500.co. Sama końcówka .co trafiła na rynek internetowy rok temu. W przeciągu 10 miesięcy od startu zarejestrowano już milion domen z tą końcówką. Tylko czy rejestracja nowych domen ma sens, skoro ICANN zgodził się na rewolucję na rynku domenowym?