38

Google Glass są bardzo tanie w produkcji. Bardzo bardzo tanie

Informacje, które opublikował serwis Teardown.com stawiają Google Glass w bardzo ciekawym kontekście. Z jednej strony jest to jeden z najbardziej innowacyjnych gadżetów w technologicznym świecie. Z drugiej strony okazuje się, że jest to gadżet bardzo tani w produkcji. Jestem wielkim fanem rzeczywistości poszerzonej, a co za tym idzie kibicuje z całego serca projektowi Google Glass. […]

Informacje, które opublikował serwis Teardown.com stawiają Google Glass w bardzo ciekawym kontekście. Z jednej strony jest to jeden z najbardziej innowacyjnych gadżetów w technologicznym świecie. Z drugiej strony okazuje się, że jest to gadżet bardzo tani w produkcji.

Jestem wielkim fanem rzeczywistości poszerzonej, a co za tym idzie kibicuje z całego serca projektowi Google Glass. Musze jednak niestety zgodzić się z Grzegorzem, który słusznie zauważa, że po pierwsze gadżet nie cieszy się dobrą prasą, a do tego Google nie zadbało o odpowiedni marketing i wizerunek swojego jednego z najbardziej innowacyjnych gadżetów. Zgodzić muszę się również, że rzeczywiście dzisiaj przeciętny Kowalski nie widzi korzyści płynących z Google Glass i tu właśnie była rola Google, żeby tę potrzebę mu uświadomić.

Rzeczywistość wirtualna jest wręcz oczywistym kierunkiem rozwoju nowych technologii. Synergia świata wirtualnego i rzeczywistego to niezwykły potencjał, który można wykorzystywać na miliony sposobów. Google w tej dziedzinie jest pionierem, a wiadomo, że taka rola nie należy do najłatwiejszych. Nikt nie chce przecierać szlaków i inwestować pieniędzy w nie do końca pewny segment rynku. Właśnie z tego powodu Google powinien mieć świadomość, że odpowiednia reklama i marketing przydałyby się produktowi, z potencjału którego wiele osób może nie do końca zdawać sobie sprawę. Jak istotną sprawą jest marketing wystarczyło spytać kolegów po fachu w Samsungu. Wydaje się jednak, że niestety Google nie do końca zdaje sobie z tego sprawę. Potencjał Google Glass w środowisku technologicznych entuzjastów jest po prostu oczywisty, jednak trzeba pamiętać, że to masowy odbiór w dużej mierze decyduje o triumfie produktu. Do tego wszystkiego trzeba jeszcze pamiętać, że cena produktu ustawiona została na wysokim pułapie 1.5000 $ i dla wielu osób pozostaje zaporowa. Jednak informacje ujawnione dzisiaj mogą dawać do myślenia, jak wielkie pole manewru pozostaje jeżeli idzie o wycenę Google Glass.

Muszę powiedzieć, że nawet wśród miłośników nowych technologii widzę wielu sceptyków projektu Google’a. Niejednokrotnie w komentarzach pod artykułami na temat Glass w naszym serwisie czytam wypowiedzi ludzi, którzy negują nowy produkt giganta z Mountain View. Co jednak gdybym powiedział Wam, że Google Glass może kosztować poniżej 100 $?

87.205.242.89_bJrrANqvwRMdpucW

Zmienia trochę perspektywę nieprawdaż? Dosłownie kilka godzin temu technologiczne media (i nie tylko) obiegła informacja pochodząca z serwisu Teardown, którzy donosi iż koszt komponentów składających się na Google Glass to zaledwie 80 dolarów. Oczywiście trzeba pamiętać, że zawsze dużą częścią ceny produktu finalnego są prace badawczo-rozwojowe, o których ciężko znaleźć informacje: ile wynosiły nakłady w celu wypracowania technologii na konkretny produkt, tym bardziej, że ta sama wiedza może przydać się w przypadku wielu innych projektów.

gsmarena-002

Trzeba jednak przyznać, że kwota 80 $ działa na wyobraźnię. Przyznajcie szczerze, że jeżeli pojawiłaby się możliwość kupienia Glass za cenę kilkuset dolarów zmieniłoby to, jak patrzycie na Google Glass. Oczywiście na chwilę obecną nic nie wskazuje na to, że Google ma plany obniżenia ceny okularów chociażby o jeden dolar w stosunku do obecnych 1.500. Warto jednak wiedzieć, że cena Glass jest możliwa do obniżenia, co może nie być bez znaczenia w przypadku sprzedaży gorszej niż oczekiwano.