19

Google Games i pierwsze inwestycje?

Google zainwestowało podobno pomiędzy 100 a 200 milionów dolarów w firmę Zynga (znaną z gry FarmVille czy MafiaWars, które są hitam na Facebooku). Według komentujących to wydarzenie jest to przymiarka do uruchomienia własnego serwisu z grami przez Google, w którym Zynga miałaby stać się jednym z kluczowych elementów. Dlaczego social game to dobry kierunek rozwoju […]

Google zainwestowało podobno pomiędzy 100 a 200 milionów dolarów w firmę Zynga (znaną z gry FarmVille czy MafiaWars, które są hitam na Facebooku). Według komentujących to wydarzenie jest to przymiarka do uruchomienia własnego serwisu z grami przez Google, w którym Zynga miałaby stać się jednym z kluczowych elementów.

Dlaczego social game to dobry kierunek rozwoju pokazują min wyniki finansowe Zynga. Nie oficjalne źródła mówią o 350 milionach dolarów przychodu tej firmy w roku 2010 z czego podobno połowa stanowi zysk operacyjny. W przyszłym roku estymuje się, że Zynga osiągnie miliard dolarów przychodu.

Skoro, więc pojedyncza firma jest w stanie wygenerować tak duży zysk (relatywnie do wielkości firmy) to Google wraz z swoim potencjałem może liczyć na znacznie więcej z social games. Zastanawia mnie natomiast, czym tak naprawdę może być Google Games i czego tak naprawdę można się po takim produkcie spodziewać? Platforma z grami i logowaniem z Google na dzień dzisiejszy wydaje się być nie wystarczająco atrakcyjna, może więc środowisko dla developerów, sklep albo wszystko w jednym?

Z pewnością jednym z celów przedsięwzięć w stylu Google Games (tworzonego z takim parterami jak Zynga) jest odciągnięcie nieco użytkowników od Facebooka, którzy teraz min. dzięki grom spędzają w tym serwisie bardzo dużo czasu (co umiejętnie wykorzystuje FB). Kolejny celem może być lepsze zorganizowanie rozrywki mobilne i to niezależnej od platformy systemowej.