7

Google coraz odważniej wchodzi w zakupy grupowe – przejmuje niemieckiego klona Groupona

Google, który jako pierwszy pokazał jak powinna działać wyszukiwarka i jak można na niej zarabiać, już dawno wyruszył na ekspansję nowych rynków. Liczba produktów giganta urosła do takiej rangi, że pokuszono się o stworzenie swoistej tablicy okresowej, uwzględniającej twory Google od mobile po przeglądarkę aż do serwisów społecznościowych. Po dostrzeżeniu potencjału zakupów grupowych, gigant postanowił […]

Google, który jako pierwszy pokazał jak powinna działać wyszukiwarka i jak można na niej zarabiać, już dawno wyruszył na ekspansję nowych rynków. Liczba produktów giganta urosła do takiej rangi, że pokuszono się o stworzenie swoistej tablicy okresowej, uwzględniającej twory Google od mobile po przeglądarkę aż do serwisów społecznościowych. Po dostrzeżeniu potencjału zakupów grupowych, gigant postanowił również uszczknąć trochę na tym rynku, tworząc Google Offers, które niedawno poszerzyło swój zasięg, przejmując Dealmap, a obecnie nawet i niemieckiego klona Groupona – DailyDeal. Nieźle.

DailyDeal to statup, który powstał w Berlinie w grudniu 2009 roku. Google nie potwierdziło jeszcze przejęcie tej usługi, ale sami twórcy wystosowali oficjalne oświadczenie na blogu firmy. Bracia Heilemann, którzy stworzyli DailyDeal po przejęciu pozostaną w firmie i dalej będą rozwijać usługę, jednak już pod skrzydłami Google’a.


Oficjalna notka na temat przejęcia

Jak możemy przeczytać w notce, DailyDeal będzie współpracowało od teraz z ekipą zajmującą się Google Offers. Wydaje mi się, że możemy spodziewać się wdrożenia zakupów grupowych bezpośrednio od Google’a w niemieckiej wersji jego usługi.