gmail
16

Koniec maili jakie znamy. Gmail zamienia je w “małe aplikacje” o znacznie większych możliwościach

Gmail wkracza w nową erę poczty, przedstawiając dynamiczne maile. Co to takiego i... dlaczego wkrótce wiadomości marketingowe mogą okazać się bardziej irytujące niż kiedykolwiek?

Gmail od wielu lat pozostaje główną skrzynką pocztową dla wielu z nas… a jeśli nie darmowy Gmail, to przynajmniej G Suite. Powodów jest wiele, najważniejszym — rzecz jasna — wygoda i niezawodność. Tamtejszy filtr antyspamowy nie ma sobie równych, obsługa jest dziecinnie prosta i… to po prostu działa. Ale Google chciałoby uczynić nasze skrzynki jeszcze wygodniejszymi w obsłudze, stąd ciągłe zmiany. Najnowszą z nich jest ciekawe wsparcie AMP (czyli Accelerated Mobile Pages), o którym to pierwszy raz w kontekście Gmaila usłyszeliśmy kilkanaście miesięcy temu — a teraz widzimy jej wykorzystanie w praktyce.

Zobacz też: Mapy Google niczym serwis społecznościowy, chcą być centrum wydarzeń. Pozazdrościły Facebookowi?

Wsparcie dla AMP w poczcie Google oznacza tak naprawdę przeistoczenie klasycznych maili w… coś w rodzaju malutkich aplikacji wewnątrz każdej wiadomości. „Dynamiczne maile”, bo tak obrazowo gigant podsumowuje te nowości, to rozwiązanie które pozwoli już z poziomu wiadomości na więcej akcji, niż tylko prosta odpowiedź na otrzymaną wiadomość. A możliwości które będą za nimi szły, różnić się będą w zależności od typu wiadomości. W informacji przedstawiającej nową funkcję, Google podaje kilka przykładów i każdy… faktycznie prezentuje się wygodnie. Ale zdecydowanie wymyka się w klasyfikacji maila, jaką znamy dotychczas.

Zobacz też: Nowe gesty w stabilnej wersji Chrome i kolejne rozwiązania w testowym Canary

Wśród nich znalazła się opcja łatwego komentowania zmian w ramach Dokumentów Google — zamiast otrzymywać za każdym razem e-mail, wewnątrz jednej wiadomości można będzie… prowadzić coś na wzór czatu! W dalszej części czytamy o pierwszym zestawie partnerów i ich wdrożeniach. Wśród nich znalazły się takie firmy jak, między innymi, Booking.com, Doodle, Nexxt czy Pinterest. To na dobry początek, bo prawdopodobnie wkrótce dołączą do nich kolejni chętni, którzy zdecydują się na innowacyjne podejście do kwestii maili.

Zobacz też: Prawie 1,5 mld kary dla Google za złamanie przepisów antymonopolowych

Zapowiada się interesująco, chociaż już teraz wiem, że pierwsze tygodnie po wprowadzeniu tej możliwości marketerzy jeden po drugim będą próbowali nam zaimponować coraz bardziej kreatywnymi pomysłami. I znając ich możliwości, dość szybko uda im się w którymś miejscu przesadzić — na tyle, że wielu użytkowników będzie zmęczonych tym pomysłem w mgnieniu oka.

Zobacz też: Nowy Gmail na Androida z odświeżonym wyglądem już dostępny!

Dynamiczne maile od dziś działają w Gmailu na komputerze w przeglądarce — wersja dla urządzeń mobilnych jest w przygotowaniu i dostępna będzie niebawem. Klienci pakietu G Suite będą mogli aktywować wsparcie dla tej opcji w konsoli administratora już w najbliższych dniach.

Źródło: Blog Google