Felietony

Głosuj na najlepszy pomysł w ramach konkursu Startup School 2010!

Grzegorz Marczak
Głosuj na najlepszy pomysł w ramach konkursu Startup School 2010!
49

Zespół Startup School z pośród blisko 80 zgłoszonych do konkursu pomysłów wybrał sześć, które teraz oddaje pod głosowanie. Przypomnę, że zwycięzca pomysłu dostanie 5% udziałów (nie robiąc nic) w serwisie który zostanie stworzony podczas Startup School 2010. Oczywiście zapraszam zwycięzcę do aktywn...

Zespół Startup School z pośród blisko 80 zgłoszonych do konkursu pomysłów wybrał sześć, które teraz oddaje pod głosowanie. Przypomnę, że zwycięzca pomysłu dostanie 5% udziałów (nie robiąc nic) w serwisie który zostanie stworzony podczas Startup School 2010. Oczywiście zapraszam zwycięzcę do aktywnego udziału w budowie startpu na bazie własnego pomysłu. Przypomnę też, że tym razem zgłaszane pomysły musiały się kwalifikować do jednej z kategorii : Mobile i usługi mobilne, Narzędzia na rynek reklamowy, Narzędzia i usługi dla e-commerce, Usługi w modelu SaaS.

Oto lista pomysłów które wybrane zostały do głosowania, zachęcam do zapoznania się z opisem każdego pomysłu (zamieszczonego pod ankietą) oraz oddawania głosów. Ankieta zostanie zamknięta we wtorek 4 maja. Wyniki zostaną ogłoszone następnego dnia.

Zespół Startup School z pośród blisko 80 zgłoszonych do konkursu pomysłów wybrał sześć, które teraz oddaje pod głosowanie. Przypomnę, że zwycięzca pomysłu dostanie 5% udziałów (nie robiąc nic) w serwisie który zostanie stworzony podczas Startup School 2010. Oczywiście zapraszam zwycięzcę do aktywnego udziału w budowie startpu na bazie własnego pomysłu. Przypomnę też, że tym razem zgłaszane pomysły musiały się kwalifikować do jednej z kategorii : Mobile i usługi mobilne, Narzędzia na rynek reklamowy, Narzędzia i usługi dla e-commerce, Usługi w modelu SaaS.

Oto lista pomysłów które wybrane zostały do głosowania, zachęcam do zapoznania się z opisem każdego pomysłu (zamieszczonego pod ankietą) oraz oddawania głosów. Ankieta zostanie zamknięta we wtorek 4 maja. Wyniki zostaną ogłoszone następnego dnia.

Opisy pomysłów:

prasówka.mob

prasówka.mobi – tematyczne serwisy informacyjne związane z określonymi gałęziami biznesu (technologia, prawo, giełda, etc) czytane przez profesjonalnych lektorów. tak jak niusy radiowe, ale czytające też np. wycinki z techcruncha. emisja 2x dziennie w dni powszednie o 8 rano i 17 po południu, czas odcinka ok. 15-30 minut czyli tyle ile większość społeczeństwa spędza w korkach. plus reklamy jak radiu. wersja offline dla tych którzy jeżdżą pod ziemią.

System e-commerce

System e-commerce umożliwiający założenie własnego sklep bez nakładów finansowych oraz rejestracji działalności gospodarczej. System dzieli się na dwa typy kont: 1)Hurtownie – Hurtownia dostaje specjalny panel administracyjny przez który może zarządzać swoimi produktami, ustalać limity, ceny itp. oraz kontrolować wszystkie zamówienia. 2)Właściciele e-sklepów – Założyciel własnego sklepu może wybrać które produkty chce sprzedawać, wybrać cenę za jaką dany produkt chce sprzedać (doliczając w to cenę hurtowni), stworzyć unikalny sklep z własnym szablonem oraz pod swoją domeną. Tylko od użytkownika zależy jak będzie reklamował sklep. Zapłata za produkt idzie do hurtowni która wysyła towar, jeśli wszystko jest ok użytkownik dostaje swoją prowizję. Serwis zarabiał by na abonamencie miesięcznym lub prowizji od sprzedaży.

Reklama głosowa

Reklama głosowa. zero elementów graficznych, zero wyskakujących okienek zero migania zero rozpraszania tylko czysty głos w tle, jak w radiu brak możliwości wyłączenia max 5 sek., nie powinno nikomu przeszkadzać.

Sieć reklamowa linków wychodzącyc

Sieć reklamowa linków wychodzących. Wydawcy rejestrują się w programie partnerskim i umieszczają na swojej stronie specjalny skrypt JS, który zamienia wszystkie linki wychodzące poza domenę macierzystą na spreparowany link sieci reklamowej. Osoba odwiedzająca stronę wydawcy po kliknięciu na odnośnik kierujący poza domenę, którą odwiedza przechodzi do strony gdzie jest informowana, że za chwilę opuści witrynę, widać komunikat czy chce kontynuować. Pod komunikatem takim są wyświetlane reklamy np. duże flashowe, video billboardy, tło strony jako reklama filmu itp. Przekierowanie do linku może nastąpić np. po 10 sekundach albo innym określonym czasie. Można wymusić na użytkowniku obejrzenie reklamy lub po prostu pozostawić mu możliwość bezpośredniego kliknięcia na “przejdź do strony którą chciałeś odwiedzić”. System takich reklam świetnie nadałby się na fora internetowe gdzie dużo ludzi podaje linki do jakichś artykułów, plików, filmików. Użytkownicy przed otworzeniem tych odnośników oglądaliby reklamy. :)

Dokształcanie poprzez sms.

Dokształcanie poprzez sms. Poprzez serwis ustawiamy z jakiej dziedziny chcielibyśmy się dokształcić, czy nabyć wiedzę, ustawiamy częstotliwość smsów i ich ilość.Uczyć nam się nie chce, ale jeden, dwa smsy dziennie do 160 znaków, i poświecenie 30 sekund na przeczytanie to nikt się nie spoci.A po miesiącu może się dowiedzieć kilkudziesięciu nowych rzeczy, zawsze coś zostanie. Może to być cokolwiek: - słówka z języka obcego - pojęcia - cytaty - daty historyczne itp.

mobilne randki

Wychodząc z założenia że “sex sells” – mobilne randki :) czyli szybkie randki przez telefon komórkowy (iPhone, Android, Win7), target fotka, NK, Jest lato, jesteśmy na plaży, mamy ochotę na zabawę z nowym towarzystwie, robimy fotkę, ew. opis, i publikujemy swoją lokalizację. Później otrzymujemy powiadomienie na zaproszenie na czat (oczywiście wszystko przez telefon). Umawiamy się i lub rezygnujemy – troszeczkę ociera się o chatroulette, ale nie wiem czy mają wersję mobi. oraz to nie ma być wideo. Więcej – tylko serwis wie o danych użytkownikach – kojarzenie jest anonimowe (żadne numery telefonów itd. nie są przekazywane) – a więc bezpieczny. Myślę, że właściciele min. fotki wymyślą sposób na zarobienie na tym – sorry guys w końcu to te 5% tylko za pomysł :)


Opisy pomysłów:

prasówka.mob

prasówka.mobi – tematyczne serwisy informacyjne związane z określonymi gałęziami biznesu (technologia, prawo, giełda, etc) czytane przez profesjonalnych lektorów. tak jak niusy radiowe, ale czytające też np. wycinki z techcruncha. emisja 2x dziennie w dni powszednie o 8 rano i 17 po południu, czas odcinka ok. 15-30 minut czyli tyle ile większość społeczeństwa spędza w korkach. plus reklamy jak radiu. wersja offline dla tych którzy jeżdżą pod ziemią.

System e-commerce

System e-commerce umożliwiający założenie własnego sklep bez nakładów finansowych oraz rejestracji działalności gospodarczej. System dzieli się na dwa typy kont:
1)Hurtownie – Hurtownia dostaje specjalny panel administracyjny przez który może zarządzać swoimi produktami, ustalać limity, ceny itp. oraz kontrolować wszystkie zamówienia.
2)Właściciele e-sklepów – Założyciel własnego sklepu może wybrać które produkty chce sprzedawać, wybrać cenę za jaką dany produkt chce sprzedać (doliczając w to cenę hurtowni), stworzyć unikalny sklep z własnym szablonem oraz pod swoją domeną. Tylko od użytkownika zależy jak będzie reklamował sklep.
Zapłata za produkt idzie do hurtowni która wysyła towar, jeśli wszystko jest ok użytkownik dostaje swoją prowizję. Serwis zarabiał by na abonamencie miesięcznym lub prowizji od sprzedaży.

Reklama głosowa

Reklama głosowa.
zero elementów graficznych,
zero wyskakujących okienek
zero migania
zero rozpraszania
tylko czysty głos w tle, jak w radiu
brak możliwości wyłączenia
max 5 sek., nie powinno nikomu przeszkadzać.

Sieć reklamowa linków wychodzącyc

Sieć reklamowa linków wychodzących. Wydawcy rejestrują się w programie partnerskim i umieszczają na swojej stronie specjalny skrypt JS, który zamienia wszystkie linki wychodzące poza domenę macierzystą na spreparowany link sieci reklamowej. Osoba odwiedzająca stronę wydawcy po kliknięciu na odnośnik kierujący poza domenę, którą odwiedza przechodzi do strony gdzie jest informowana, że za chwilę opuści witrynę, widać komunikat czy chce kontynuować. Pod komunikatem takim są wyświetlane reklamy np. duże flashowe, video billboardy, tło strony jako reklama filmu itp.
Przekierowanie do linku może nastąpić np. po 10 sekundach albo innym określonym czasie. Można wymusić na użytkowniku obejrzenie reklamy lub po prostu pozostawić mu możliwość bezpośredniego kliknięcia na “przejdź do strony którą chciałeś odwiedzić”.
System takich reklam świetnie nadałby się na fora internetowe gdzie dużo ludzi podaje linki do jakichś artykułów, plików, filmików. Użytkownicy przed otworzeniem tych odnośników oglądaliby reklamy. :)

Dokształcanie poprzez sms.

Dokształcanie poprzez sms.
Poprzez serwis ustawiamy z jakiej dziedziny chcielibyśmy się dokształcić, czy nabyć wiedzę, ustawiamy częstotliwość smsów i ich ilość.Uczyć nam się nie chce, ale jeden, dwa smsy dziennie do 160 znaków, i poświecenie 30 sekund na przeczytanie to nikt się nie spoci.A po miesiącu może się dowiedzieć kilkudziesięciu nowych rzeczy, zawsze coś zostanie.
Może to być cokolwiek:
- słówka z języka obcego
- pojęcia
- cytaty
- daty historyczne itp.

mobilne randki

Wychodząc z założenia że “sex sells” – mobilne randki :)
czyli szybkie randki przez telefon komórkowy (iPhone, Android, Win7), target fotka, NK,
Jest lato, jesteśmy na plaży, mamy ochotę na zabawę z nowym towarzystwie, robimy fotkę, ew. opis, i publikujemy swoją lokalizację. Później otrzymujemy powiadomienie na zaproszenie na czat (oczywiście wszystko przez telefon). Umawiamy się i lub rezygnujemy – troszeczkę ociera się o chatroulette, ale nie wiem czy mają wersję mobi. oraz to nie ma być wideo. Więcej – tylko serwis wie o danych użytkownikach – kojarzenie jest anonimowe (żadne numery telefonów itd. nie są przekazywane) – a więc bezpieczny.
Myślę, że właściciele min. fotki wymyślą sposób na zarobienie na tym – sorry guys w końcu to te 5% tylko za pomysł :)

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu