13

Gazeta o wnętrzach czyli domosfera.pl

Murator ma swoje urzadzamy.pl, Interia deccorię to i gazeta.pl zrobiła sobie serwis o wnętrzach o nazwie domosfera.pl. Przyznam, że domosfera jako pomysł mi się podoba (zawsze to coś innego niż tworzenie kolejnych pudelków czy blogoidów) nie jest to moim zdaniem miejsce które wygeneruje milionowy ruch ale jeśli gazeta „przepchnie” czy też mówiąc ładniej zachęci użytkowników […]

Murator ma swoje urzadzamy.pl, Interia deccorię to i gazeta.pl zrobiła sobie serwis o wnętrzach o nazwie domosfera.pl. Przyznam, że domosfera jako pomysł mi się podoba (zawsze to coś innego niż tworzenie kolejnych pudelków czy blogoidów) nie jest to moim zdaniem miejsce które wygeneruje milionowy ruch ale jeśli gazeta „przepchnie” czy też mówiąc ładniej zachęci użytkowników swojego forum (a o wnętrzach i wykańczaniu jest na forum bardzo dużo informacji i sporo czytelników) do korzystania z niego to może coś sensownego z tego powstać.

Gazeta jak na razie w domosfera.pl prezentuje chyba jedynie treści redakcyjne, jest wprawdzie zachęta do przesyłania mailem swoich zdjęć ale nie wydaje się aby w tej formie (przesyłanie mailem) zachęciło to użytkowników. Inaczej do swojej deccori podeszła interia tworząc miks wiadomości redagowanych przez specjalistów i treści od użytkowników. Po statystykach Decorri widać, że coś się w serwisie dzieje ale nie jest to chyba ruch jaki chcieli osiągnąć twórcy serwisu.



Serwisy o wnętrzach i wykańczaniu mieszkań funkcjonalnie można bardzo fajnie rozwijać przechodząc płynnie do takich zagadnień jak remonty, polecane firmy remontowe, ogłoszenia czy też rekomendacje.

Pytanie tylko czy włożona praca i wysiłek będą wynagrodzone ruchem w serwisie? Przez chwilę obserwowałem jak tego typu serwisy rozwijają się na świecie (przy okazji szukając natchnienia na to jak powinno wyglądać moje mieszkanie) i muszę przyznać, że nie jest to nisza gwarantująca spektakularne sukcesy nawet jeśli chodzi o globalny internet.

W chwili obecnej sytuacja w której banki „utrudniają” zaciągnie kredytów, a developerzy jeszcze nie zaczęli obniżać cen metra kwadratowego raczej nie wróży dobrze dla serwisów które pokazują jak wykończyć nasze mieszkania. Oczywiście problemy te są tymczasowe ale na przykład decorria wyrastała w momencie kiedy trwał bum na mieszkania i jak widać również nie przyciągnęła setek tysięcy użytkowników.

Abstrahując jednak od tego ile użytkowników może domosfera przyciągnąć to wydaje się, że jest to dobry ruch gazety. Zawsze warto mieć rękę na pulsie jeśli chodzi o obszary w których występuje konkurencja czyli w tym przypadku murator oraz portal Interia.