9

Game Informator – Daltonizm, a SimCity, darmowe Gears of War i zwiastun SCII:Heart of the Swarm

Oto skrót najważniejszych newsów ze świata gier minionego tygodnia, czyli premiera PS4, konwersja Resident Evil: Revelation na konsole i PC, darmowe Gears of War jako dodatek do najnowszej części, plotki o nowym Sonicu, nowe informacje o StarCraft: Heart of the Swarm, problem daltonizmu w SimCity i możliwości graficzne silnika graficznego Crysisa 3 Poniedziałek – PS […]

Oto skrót najważniejszych newsów ze świata gier minionego tygodnia, czyli premiera PS4, konwersja Resident Evil: Revelation na konsole i PC, darmowe Gears of War jako dodatek do najnowszej części, plotki o nowym Sonicu, nowe informacje o StarCraft: Heart of the Swarm, problem daltonizmu w SimCity i możliwości graficzne silnika graficznego Crysisa 3

Poniedziałek – PS 4 dopiero po premierze nowego Xboxa

Kazuo Hirai, prezes Sony w udzielonym gazecie The Times wywiadzie zdradził, że firma planuje wstrzymanie się z premierą swojej nowej konsoli do czasu wyłożenia wszystkich kart przez Microsoft. W ostatnim czasie byliśmy świadkami wielu plotek na temat nowej generacji konsol. Mówiło się o nowym padzie do PlayStation4 czy potencjalnych zestawach konfiguracyjnych obu konsol, których część okazała się żartem ze strony fanów.

Słowa prezesa Sony zdają się potwierdzać obranie przez korporację podobnej strategii jak przy premierze aktualnych wersji konsol, kiedy to japońska firma wypuściła na rynek swój produkt prawie rok po premierze Xboxa 360. Było to jedną z przyczyn słabego startu PlayStation3, wywołanego także przez wyższą niż u konkurencji cenę, słabą strategię marketingową czy problemy techniczne (oczywiście nie na miarę tzw. Red Ring of Death). Być może Sony wyciągnęło wnioski z tamtej przegranej i mimo powtórzenia strategii, tym razem postara się o zapewnienie lepszego wsparcia PS4, już w momencie premiery.

Wtorek – Resident Evil: Revelation zostanie przeniesione z 3DSa na PC i konsole

Tym razem branżowe plotki nie okazały się wyssane z palca. Od jakiegoś czasu mówiło się o konwersji przeboju z 3DS z podrasowaną grafiką i dodatkowymi poziomami. Teraz producent gry, japońska firma Capcom, oficjalnie potwierdziła prace na przeniesieniem gry na PlatStation3, Xboxa 360, WiiU i PC. Fani będą mogli zapoznać się z produkcją dystrybuowaną metodą tradycyjną – pudełkową, jaki cyfrową już 24 maja.




Wcześniejsze plotki dotyczące możliwej konwersji pojawiły się wraz z przeciekiem do sieci osiągnięć z rzekomo powstającego portu na Xboxa. Gra w wersji na 3DSie jest jedną z najładniej prezentujących się propozycji na handhelda Nintendo. Oprócz efektownej grafiki fanom, przypadł do gustu także powrót do korzeni serii, zwłaszcza w porównaniu z chłodno przyjętą szóstą częścią cyklu.

Środa – pierwsza część Gears of War gratisem do najnowszej odsłony

Jeśli chcecie nadrobić zaległości przed premierą Gears of War: Judgement, prequela trylogii, to będziecie mieli  ku temu świetną okazję. Producent serii, studio Epic Games, każdemu nabywcy najnowszej części udostępni za darmo do ściągnięcia pierwszą część serii, wydaną w 2007 roku.

Tytuł będzie można pobrać za pośrednictwem serwisu Xbox Live (usługa Gry na Żądanie). Jest to świetne rozwiązanie, ponieważ akcja Judgement rozgrywa się przed wydarzeniami zaprezentowanymi w pierwszej części, także nawet Ci, którzy wcielali się już w Marcusa Fenixa, będą mogli odświeżyć sobie znajomość uniwersum.




Warto jeszcze dodać, że za Gears of War: Judgement w znaczącej mierze odpowiada polskie studio People Can Fly, które dało się już poznać fanom shooterów ze świetnych arcade’owych produkcji jak Painkiller czy (niedoceniany) Bulletstorm.

Czwartek – Nowy Sonic?

Wg doniesień serwisu The Sonic Stadium, najszybszy jeż świata ma powrócić na ekrany pecetów i konsol jeszcze w tym roku, a konkretniej zimą. Serwis w swoich doniesieniach powołuje się na źródło ściśle związane z właścicielem praw do wizerunku Sonica, czyli firmą Sega. Zapowiedź ma ponoć mieć miejsce 2 lutego, gdyż to właśnie ten dzień został ochrzczony mianem Dnia Jeża.

Gra ma ukazać się także na przenośne konsole, z tym że wersja na PlayStation Vita będzie w odróżnieniu od 3DSa będzie pełnoprawnym portem z większych konsol. Poziomy mają zawierać wiele dróg dotarcia do celu, a przemieszczać się po nich będziemy przełączając między bohaterami znanymi z uniwersum.

Tymczasem głośno ostatnio było o innych poczynaniach SEGI, która na aukcji THQ kupiła studio Relic Entertainment posiadające prawa do gry Company of Heroes. Więcej o losach THQ TUTAJ.

Piątek –Blizzard ujawnia szczegóły Heart of the Swarm

Trzeba Blizzardowi oddać, że potrafi tworzyć iście epickie zwiastuny swoich produkcji. Najnowszy, zapowiadający kontynuację historii opowiedzianej dotąd w drugim Starcrafcie, był także okazją do ujawnienia kilku szczegółów dotyczących rozgrywki. I tak: postacią, na której na której skoncentruje się odsłona będzie Sara Kerrigan, przywrócona do ludzkiej postaci. Jak zwykle, twórcy zapowiadają także, zupełnie nowe doświadczenia płynące z rozgrywki, na które mają się składać nowe opcje taktyczne, a także wprowadzenie nowych jednostek obdarzonych unikalnymi cechami.




Heart of the Swarm wprowadzi także zmiany w trybie obsługi powtórek, który będzie zawierał 3 zasadnicze opcje:

  • Obejrzyj z nami – wspólne oglądanie powtórek z innymi graczami
  • Przejmij dowodzenie – pojedyncza osoba (lub grupa) przejmuje kontrolę na wybranymi armiami, w czasie oglądania powtórki
  • Wznów grę – wznawianie gry z poziomu powtórki

Blizzard zapowiada także zmodernizowanie serwisy Batte.net, który ma być jeszcze bardziej przejrzysty i łatwiejszy w użytkowaniu. Na te wszystkie nowinki pozostaje nam czekać do 12 marca, kiedy to nastąpi premiera gry.

Sobota – Daltonizm, a SimCity

SimCity to gra, którą czeka wielu z nas. Jednak niektórzy mogliby mieć spore problemy z obcowaniem z tą grą, ponieważ kolorystyka otoczenia będzie w niej grała bardzo duże znaczenie, informując o statusie mieszkańców. Co, więc mamy począć gdy, tak ja szef testerów studia Maxis (twórcy gry) cierpimy na daltonizm?

Na szczęście developerzy wyciągają pomocną dłoń do osób cierpiących na to schorzenie, co skutkuje wprowadzeniem do gry szeregu filtrów, mających na celu zniwelowanie dyskomfortu wśród graczy, nierozróżniających poprawnie barw. Za przykład ich użycia może posłużyć poniższy filmik:




Polska premiera gry będzie miała miejsce 7 marca, natomiast o wrażeniach z rozgrywki możecie przeczytać TUTAJ.

Niedziela – CryEngine 3 w akcji

Premiera Crysisa już tuż, tuż (19 lutego), a więc machina marketingowa powoli zaczyna przechodzić na coraz wyższe obroty. Tym razem developerzy z niemieckiego studia Crytek spotkali się ze swoimi najzagorzalszymi fanami i zaprezentowali im próbkę możliwości autorskiego silnika – CryEngine 3. Oto materiał wideo nagrany przy tej okazji przez serwis crysis-hq.com:




Pracownicy studia swoją uwagę dzielą miedzy doszlifowywanie najnowszego Crysisa, a ciągłe udoskonalanie – uważanego przez wielu za najpotężniejszego – silnika graficznego. W przygotowywanej wersji narzędzi developerskich znajdzie się wiele nowatorskich rozwiązań zaprezentowanych podczas tej przeszło 25-minutowej prezentacji.Dodatkowo, jeśli komuś oczekiwanie na Crysisa 3 dłuży się w nieskończoność, to może już teraz wziąć udział w otwartych beta-testach, które wystartują już jutro i potrwają do 12 lutego.

Foto