3

Foursquare dostaje kolejne finansowanie – tym razem 50 milionów

Tydzień temu Foursquare poinformował na swoim blogu o tym, że osiągnął kamień milowy w postaci 10 milionów użytkowników, a teraz dowiadujemy się, że pozyskał 50 milionów dolarów z kolejnej rundy inwestycji. Po tej kolejnej inwestycji w największy serwis geolokalizacyjny na świecie, jego wycena sięga 550 do 600 milionów dolarów. Jeszcze rok temu mogliśmy czytać o […]

Tydzień temu Foursquare poinformował na swoim blogu o tym, że osiągnął kamień milowy w postaci 10 milionów użytkowników, a teraz dowiadujemy się, że pozyskał 50 milionów dolarów z kolejnej rundy inwestycji. Po tej kolejnej inwestycji w największy serwis geolokalizacyjny na świecie, jego wycena sięga 550 do 600 milionów dolarów. Jeszcze rok temu mogliśmy czytać o odrzuceniu przez serwis oferty Facebooka – 120 milionów dolarów za przejęcie całego serwisu. Foursquare odmówił, a obecna wycena jest pięć razy większa – to się nazywa wiara w swój projekt, o czym mówił m.in. twórca Pandory.

Żeby odmówić największemu serwisowi na świecie – Facebookowi – trzeba mieć tupet. Twórca Foursquare, Dennis Crowley, chciał jednak 30 milionów dolarów więcej za swój projekt, przez co umowa nie doszła do skutku. I dobrze, gdyż świetnie radzi sobie sam, a fuzja z Facebookiem umocniłaby tylko tego drugiego jako monopolistę kolejnej niszy.

Foursquare nawiązał niedawno porozumienie biznesowe z American Express oraz Grouponem. W ciągu ostatniego roku ekipa serwisu powiększyła się z 15 do 70 osób. Oprócz tego, ostatnimi czasy serwis pozyskał także finansowanie od takich funduszy jak Union Square Ventures czy O’Reilly AlphaTech Ventures na kwotę około 20 milionów dolarów – obecne finansowanie to trzecia runda. Więcej na temat historii serwisu i pozyskanych inwestorów można przeczytać na profilu w CrunchBase.

Ciekawe co na to Facebook, który po nieudanej transakcji z Foursquare zadowolił się za 10 milionów jego konkurentem – Hot Potato, który to serwis po przejęciu został zamknięty, a jego domena przekierowuje na główną domenę Facebooka.