Netflix

Jaki jest najważniejszy cel Netfliksa? Ostatni ruch dużo tłumaczy

Konrad Kozłowski
Jaki jest najważniejszy cel Netfliksa? Ostatni ruch dużo tłumaczy
6

Do wcześniej zapowiedzianych siedmiu projektów dołącza sześć zupełnie nowych. W efekcie na najbliższe lata Netflix zapowiedział więc aż trzynaście animowanych produkcji od filmów po seriale - wiecie do czego zmierza ta firma?

Cel jest bardzo jasny - posiadać w swojej ofercie wszystko i być kompletnie niezależnym od łaski licencjodawców. Netflix nie unika współpracy z wytwórniami i stacjami telewizyjnymi, ale gdyby pewnego dnia doszło do jakiegoś szeroko zakrojonego bojkotu, firma nie może sobie pozwolić na nagłe wyczyszczenie oferty. Oczywiście taki scenariusz jest mało prawdopodobny, ale o sile usługi VOD stanowi dziś siła własnych produkcji. Takich, których nie zobaczymy nigdzie indziej - zgadza się, to produkcje oryginalne.

Netflix stawiał na nie od 2013 roku, gdy jednego dnia pojawił się cały 1. sezon "House of Cards". Wraz z upływem czasu serwis zaczął próbować swoich sił w przygotowywaniu także innych produkcji: serii dokumentalnych, programów typu talk show i pochodnych, a także tytułów dla dzieci oraz pełnometrażowych filmów. Z tymi ostatnimi Netflix mierzy nawet w Oscary planując limitowane pokazy swoich filmów w kinach. Ale serwis nie może sobie pozwolić na znaczące braki w ofercie, dlatego kolejnym krokiem jest zbudowanie solidnego zestawu produkcji dla najmłodszych.

Zobacz też: fajne filmy animowane — które warto obejrzeć?

Jak pisałem, w sumie jest ich aż trzynaście, a daty premier rozpisano na nadchodzące cztery lata: 2019, 2020, 2021 i 2022. Stoją za nimi twórcy takich hitów jak "WALL-E", "Ratatuj", "Atomówki" czy "Uniwersytet Potworny". Zróżnicowanie projektów oraz tak duża liczba tłumaczone są różnorodnością rodzin:

Wiemy, że nie ma dwóch takich samych rodzin. Chcemy przedstawiać wyjątkowe i zróżnicowane opowieści, które zachwycą widzów serwisu Netflix z całego świata, dlatego współpracujemy z wszechstronnie utalentowanymi twórcami. Pragniemy dać widzom okazje do wspólnego oglądania filmów i seriali oryginalnych. Mamy nadzieję, że te wciągające historie wzbudzą w nich zachwyt i wyczarują uśmiech na ich twarzy, a także pozwolą im razem przeżywać wspaniałe chwile - Melissa Cobb, wiceprezes ds. treści dla dzieci i rodzin w firmie Netflix

Netflix zaprezentował niedawno własny film animowany "Nowa generacja" ("Next Gen"), którego współtwórcą był człowiek odpowiedzialny za film "9". Produkcję określono miksem hitów "WALL-E" oraz "Wielka szóstka", ale był to chyba także dobry test dla firmy, którego efekty wewnętrznie dały do myślenia. Oczywiście nigdy nie poznamy dokładnych wartości w kontekście statystyk oglądalności, ale skoro Netflix tak usilnie inwestuje w kolejne produkcje, to musi być coś na rzeczy.

Najciekawiej ze wszystkich projektów wyglądają dla mnie zupełnie nowa wersja "Pinokio" oraz serial "Kid Cosmic". Pierwszy z nich już w skrócie opisywaliśmy zaraz po tym, jak Guillermo del Toro został ogłoszony jego twórcą - zostanie scenarzystą i reżyserem, a całość zostanie zrealizowana za pomocą technologii stop motion, czyli poklatkowej. Na premierę zaczekamy jednak do 2021 roku, jednak nieco wcześniej, bo w 2020 premierę będzie mieć wspomniany serial "Kid Cosmic" skupiający się na małym chłopcu pragnącym zostać superbohaterem. Szereg zdarzeń sprawia, że wchodzi w posiadanie supermocy, ale jego zamiary niesienia pomocy innym i wyobrażenia o życiu bohatera wcale nie mają pokrycia w rzeczywistości. Może być ciekawie, tym bardziej, że za serial odpowiada Craig McCracken („Atomówki”, „Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster”).

Pełną listę zapowiedzianych nowych animowanych produkcji Netflix wraz z opisami znajdziecie poniżej:

  • „MAYA AND THE THREE” (2021 r.) to animowany miniserial w reżyserii i według scenariusza Jorge Gutierreza („Księga życia”, „El Tigre: Przygody Manny’ego Rivery”). Serial zabiera widzów do mitycznego świata inspirowanego Mezoameryką. Jego bohaterką jest waleczna księżniczka, która postanawia zwerbować trójkę legendarnych wojowników do walki w obronie świata ludzi i bogów. Współscenarzystką i współproducentką wykonawczą serialu jest Silvia Olivas („Elena z Avaloru”). Z kolei za fabułę odpowiada Jeff Ranjo („Vaiana: Skarb oceanu”).

 

  • „MY FATHER’S DRAGON” (2021 r.) to animowany film pełnometrażowy 2D dla całej rodziny w reżyserii Nory Twomey („Sekret księgi z Kells”, „Żywiciel”) oraz według scenariusza Meg LeFauve („W głowie się nie mieści”, „Dobry dinozaur”). Jest on oparty na pomyśle Meg LeFauve oraz Johna Morgana, którzy pełnią także funkcje producentów wykonawczych. Za produkcję filmu odpowiadają Bonnie Curtis oraz Julie Lynn z firmy Mockingbird Pictures, a także Paul Young z wytwórni Cartoon Saloon („Sekret księgi z Kells”, „Żywiciel”) i Tomm Moore. „My Father’s Dragon” to film oparty na nagrodzonych wyróżnieniem Newbery Honor powieściach dla dzieci autorstwa Ruth Stiles Gannett. Jest to opowieść o przygodach młodego Elmera Elevatora, który ucieka z domu i wyrusza na poszukiwanie smoka uwięzionego na odległej wyspie. Podczas wyprawy chłopiec odkrywa o wiele więcej, niż kiedykolwiek się spodziewał. Producentami wykonawczymi filmu są także Alan Moloney i Ruth Coady z firmy Parallel Films oraz Gerry Shirren.

 

  • „GO! GO! CORY CARSON” (2019 r.) to serial animowany dla przedszkolaków wytwórni Kuku Studios z kalifornijskiego Berkeley. Producentami wykonawczymi serialu są Alex Woo („WALL·E”, „Ratatuj”), Stanley Moore („Gdzie jest Dory”, „Uniwersytet Potworny”) oraz Tone Thyne („Wspaniałe zwierzaki”, „The Adventures of Napkin Man!”). Twórcy stworzyli serial „Go! Go! Cory Carson”, biorąc na warsztat zabawki z serii Go! Go! Smart Wheels produkowane przez firmę VTech Electronics. Głównym bohaterem serialu jest młody samochodzik Cory Carson, który przeżywa niezwykle pokręcone przygody w Bumperton Hills.

 

  • „KID COSMIC” (2020 r.) to serial produkcji Craiga McCrackena („Atomówki”, „Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster”). Opowiada on historię młodego chłopca, który pragnie zostać bohaterem. Jego marzenia się spełniają, kiedy natrafia na pochodzące z kosmosu kamienie mocy. Jednak chłopiec wkrótce odkrywa, że jego wyobrażenia o życiu bohatera mają niewiele wspólnego z rzeczywistością, z którą przyjdzie mu się zmierzyć. A będzie to największa walka w jego życiu. I mimo że chłopak szczerze pragnie bronić dobra, zupełnie mu to nie wychodzi.

 

  • „TRASH TRUCK” (2020 r.) to serial animowany produkcji Maksa Keane’a („Dear Basketball”). Hank wychowywał się bez zakazów i nakazów. Jak na sześciolatka ma ogromną wyobraźnię. Ma też potężnego najlepszego kumpla — gigantyczną, roztrąbioną ciężarówkę. Przyjaciele codziennie przeżywają małe i duże przygody — to uczą się latać, to znów odwiedzają gabinet stomatologiczny. Producentami wykonawczymi serialu są Glen Keane („Mała syrenka”, „Aladyn”, „Piękna i Bestia”) oraz Gennie Rim („Dear Basketball”), a także Max Keane.

 

  • „THE WILLOUGHBYS” (2020 r.) to jedyny w swoim rodzaju film pełnometrażowy realizowany w technice animacji komputerowej, którego produkcją zajęła się wytwórnia BRON Animation z Vancouver. Scenarzystą i reżyserem filmu jest Kris Pearn („Klopsiki kontratakują”). Czwórka rodzeństwa Willoughbych porzuconych przez samolubnych dorosłych uczy się, jak dostosować swoje staroświeckie przekonania do współczesnego świata, by stworzyć nowoczesną rodzinę. Na podstawie wyróżnionej nagrodą Newbery książki pisarki Lois Lowry. Występują: Ricky Gervais, Maya Rudolph, Will Forte, Martin Short, Alessia Cara oraz Jane Krakowski.

 

  • „JACOB AND THE SEA BEAST” (2022 r.) to animowany komputerowo film w reżyserii i według scenariusza nagrodzonego Oscarem filmowca Chrisa Williamsa („Vaiana: Skarb oceanu”, „Wielka Szóstka”, „Piorun”). Widzowie poznają fantastyczne przygody żeglarza, który wyrusza w nieznane i podczas rejsu przez siedem mórz spotyka potwora, który zupełnie niespodziewanie staje się jego sprzymierzeńcem.

 

  • „KLAUS” (Święta 2019 r.) to film scenarzysty i reżysera Sergia Pablosa, współtwórcy hitu „Jak ukraść księżyc”. Produkcja zostanie zrealizowana w formacie animacji 2D. Samolubny młody listonosz zostaje przeniesiony do odległej skandynawskiej miejscowości. Tam niespodziewanie nawiązuje przyjaźń z wiodącym życie samotnika zabawkarzem. Tak zaczyna się historia Świętego Mikołaja. Twórcy wykreowali tę ponadczasową opowieść za pomocą klasycznej ręcznie rysowanej animacji oraz zaawansowanej technologii cyfrowej. Charakter animowanego świata podkreślają światło wolumetryczne oraz teksturowanie, które zazwyczaj stosuje się w filmach animowanych komputerowo. Postaciom użyczają głosu Jason Schwartzman, Rashida Jones, JK Simmons oraz Joan Cusack. Scenariusz napisali Sergio Pablos, Zach Lewis oraz Jim Mahoney, biorąc na warsztat powieść Pablosa. Producentami filmu są Matthew Teevan, Gustavo Ferrada oraz Marisa Roman. Z kolei za produkcję wykonawczą jest odpowiedzialna Jinko Gotoh („LEGO® PRZYGODA 2”, „Mały Książę”). Film zostanie zrealizowany w madryckiej wytwórni SPA Studios Sergia Pablosa we współpracy z firmą Atresmedia Cine. Studio Toon Boom weźmie udział w produkcji w roli partnera technologicznego.

 

  • „POTĘŻNY MAŁY BHEEM” (2019 r.) to realizowany w Indiach serial animowany dla przedszkolaków w reżyserii Rajiva Chilaka („Chhota Bheem”). „Potężny mały Bheem” będzie pierwszym serialem dla przedszkolaków z serii „Bheem”. To niewerbalna komedia slapstickowa, w której niezwykle silny, odważny i błyskotliwy bohater, potężny mały Bheem, przeżywa fascynujące przygody, przemierzając swoje rodzinne miasteczko — zazwyczaj w poszukiwaniu laddu (ulubionej przekąski).

 

  • „MOTOWN MAGIC” (20 listopada 2018 r.) to serial animowany dla przedszkolaków Josha Wakely’ego („Beat Bugs”). W serialu usłyszymy odświeżone wersje aż 52 hitów takich wykonawców, jak: The Jackson 5, The Temptations, Stevie Wonder, Marvin Gaye, The Supremes oraz Smokey Robinson, które zostały wydane przez wytwórnię Motown Records . Smokey Robinson objął także pieczę nad produkcją wykonawczą muzyki do serialu. Ben to 8-latek o wspaniałej wyobraźni i wielkim sercu, który zmienia swoje miasto, ożywiając kolorową sztukę uliczną za pomocą magicznego pędzla.

 

  • „OVER THE MOON” (2020 r.) to animowany komputerowo musical o dziewczynie, która buduje statek kosmiczny i wyrusza na poszukiwanie legendarnej bogini księżyca, by udowodnić swojemu ojcu, że bogini naprawdę istnieje. Po „drugiej stronie” nieoczekiwanie odkrywa dziwaczny świat, w którym żyją fantastyczne stworzenia. Niektóre są potwornie niebezpieczne. Z kolei inne pomagają małej bohaterce odnaleźć drogę powrotną do domu. Reżyserem musicalu jest Glen Keane („Mała syrenka”, „Aladyn”, „Piękna i Bestia”), a scenarzystką — Audrey Wells („Pod słońcem Toskanii ”, „George prosto z drzewa”). Za produkcję odpowiada Gennie Rim („Dear Basketball”). Producentką wykonawczą jest Janet Yang („Klub szczęścia”). Utwory do musicalu skomponowali Christopher Curtis, Marjorie Duffield oraz Helen Park. Produkcję wspiera wytwórnia Pearl Studio.

 

  • „PINOCCHIO” (2021 r.) to debiut nagrodzonego Oscarem Guillerma del Toro („Kształt wody”) w roli reżysera animowanego filmu pełnometrażowego. „Pinocchio” to życiowy projekt filmowca. Musical zostanie zrealizowany w technice stop motion. Laureat Oscara obejmie także pieczę nad scenariuszem i produkcją filmu. Del Toro przedstawia własną wersję klasycznej baśni o drewnianej figurce. Jej akcja będzie osadzona we Włoszech lat 30. XX wieku. Za produkcję filmu „Pinocchio” odpowiadają Guillermo del Toro, The Jim Henson Company („Ciemny kryształ: Czas buntu”) oraz ShadowMachine („Bojack Horseman”). Animacja poklatkowa zostanie zrealizowana w studiu wytwórni ShadowMachine. Oprócz del Toro produkcją zajmą się Lisa Henson, Alex Bulkley z ShadowMachine, Corey Campodonico oraz Gary Ungar z Exile Entertainment. Produkcję będzie wspierać Blanca Lista. Podczas pisania scenariusza del Toro będzie mógł liczyć na wsparcie Patricka McHale’a („Po drugiej stronie muru”). A na planie w roli współreżysera będzie mu towarzyszył Mark Gustafson („Fantastyczny Pan Lis”). Do stworzenia atmosfery filmu przyczyni się także scenograf Guy Davis. Postać Pinokia będzie inspirowana oryginalną wizją Grisa Grimly’ego. Występujące w filmie marionetki powstaną w pracowni firmy Mackinnon and Saunders („Gnijąca panna młoda”).

 

  • „WENDELL & WILD” (2021 r.) to animowany film pełnometrażowy — dzieło scenarzysty i reżysera Henry’ego Selicka („Miasteczko Halloween”, „Koralina i tajemnicze drzwi”) oraz scenarzysty Jordana Peele’a („Key & Peele”, „Uciekaj!”), które powstanie we współpracy z wytwórnią Monkeypaw Productions. Dwóch braci demonów (głosu postaciom użyczają Keegan Michael Key i Jordan Peele) ucieka z zaświatów i ląduje w pewnym miasteczku. Tam poluje na nich nastoletni pogromca sił zła, który pragnie ich unicestwić. Peele jest także producentem wykonawczym filmu z ramienia swojej wytwórni Monkeypaw. W roli producentów towarzyszą mu Selick i Ellen Goldsmith-Vein z firmy Gotham Group. Produkcję wspiera Sarah Serata. Producentami wykonawczymi są z kolei Win Rosenfeld z ramienia wytwórni Monkeypaw, Peter Principato oraz Joel Zadak z firmy Principato-Young, Lindsay Williams, a także Eddie Gamarra z firmy The Gotham Group. Projekt postaci zostanie zrealizowany przez argentyńskiego artystę Pabla Lobata.

 

 

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu