50

Fidbek.pl opowiada o tym na co wydaj się pieniądze z 8.1

Zapraszam do przeczytania ciekawego tekstu Maćka Pichlaka (realizuje projekt fidbek.pl dofinansowany z POiG 8.1), który pokazuje że 8.1 to nie tylko zrobienie serwisu a właściwie sam produkt to dopiero początek. Będąc beneficjentem 8.1 często spotykam się z nieprzychylnymi opiniami o programie, słów krytyki wylano już sporo (sam uważam, że program ma sporo wad i widzę […]

Zapraszam do przeczytania ciekawego tekstu Maćka Pichlaka (realizuje projekt fidbek.pl dofinansowany z POiG 8.1), który pokazuje że 8.1 to nie tylko zrobienie serwisu a właściwie sam produkt to dopiero początek.

Będąc beneficjentem 8.1 często spotykam się z nieprzychylnymi opiniami o programie, słów krytyki wylano już sporo (sam uważam, że program ma sporo wad i widzę wiele niedoskonałości…). Niezaprzeczalne są niektóre pomyłki z dofinansowaniem na poziomie 800 tys PLN…

Jako marketingowiec, na codzień zajmujący się branżą FMCG chcę zwrócić uwagę na wykorzystanie dotacji 8.1 w kontekście strategii promocji serwisu i potrzebnych na to budżetów – bo według mnie (jeśli dobrze przygotowana) ma tak naprawdę największą wartość dodaną w kontekście całego, trudnego procesu „uczestniczenia” w dotacji.

Nasz fidbek.pl powstaje za trochę więcej niż połowa maksymalnego dofinansowania (450 tys PLN + nasz wkład własny) z czego duża część jest przeznaczona na marketing serwisu. W komentarzach pod artykułem o jestemfryzjerem.pl na antywebie (zresztą w każdym kontekście gdzie pokazany jest wygląd serwisu razem z kwotą dofinansowania) pojawiają się opinie osób, które piszą, o ile taniej taki serwis mogłyby zrobić. I tym się różni myślenie produkt vs. brand… Kwota dotacji (którą oczywiście najpierw trzeba wydać aby otrzymać jej refundację – nie zapominając o realizacji wskaźników rezultatu) nie służy i wręcz nie powinna być wydana wyłącznie na projektowanie serwisu.

Od momentu startu fidbek.pl wyciągneliśmy wnioski – zrealizowaliśmy nagrodę za zwycieztwo na Democamp (zasięgowa kampania odsłonowa o wartości 35 tys PLN) i wiemy, że dla takiej usługi jak nasza krytyczna jest edukacja konsumenta. Zrewidowaliśmy strategię promocji z wniosku (konsultując to oczywiście z gdańskim RIF’em, który bardzo nam pomógł w formalnościach) i  w zamkniętym przetargu otrzymaliśmy oferty od czołowych polskich agencji marketingu szeptanego.



Wybraliśmy Streetcom – powstałą w 2004 roku pierwszą w Europie i drugą na świecie agencję Marketingu Rekomendacji, wyspecjalizowaną w dostarczaniu medium, jakim są konsumenci aktywnie rozmawiający na temat marek lub usług, które testują. Według badań SMG/KRC zaangażowanie 2 500 ekspertów w rekomendacje konsumenckie daje łączny zasięg rekomendacji na poziomie 200 tysięcy. Dzięki rekomendacjom Ekspertów Streetcom zbudujemy potrzebny zasięg i świadomość marki fidbek.pl w sposób gwarantujący rzeczywiste zainteresowanie i edukację grupy docelowej. Zadaniem Streetcom będzie wyłonienie ze społeczności Ekspertów osób zainteresowanych rozwojem osobistym i podnoszeniem swoich kwalifikacji w różnych dziedzinach życia, absolwentów, którzy właśnie wchodzą na rynek pracy, osób poszukujący lub chcących zmienić pracę, a także wszystkich tych, którzy chcieliby porównać samoocenę z tym jak są postrzegani przez innych. W pracę z naszymi „ewangelistami” zostanie zaangażowany też partner merytoryczny serwisu – psycholog dr Katarzyna Korpolewska.

Konkludując – myśląc o kwotach dofinansowania patrzmy krytycznie na ewidentne „kwiatki” na worldpressie ale miejmy z tyłu głowy, że wiedza, doświadczenie i struktury najlepszych ekspertów z branży reklamowej są w zasięgu ręki wielkich korporacji ale i beneficjenta 8.1 i za te pieniądze można z tego doświadczenia skorzystać. Niekoniecznie za maksymalną stawkę dofinansowania…


Maciek Pichlak – realizuje projekt fidbek.pl dofinansowany z POiG 8.1. Ma 7 lat doświadczenia w zarządzaniu i marketingu, które zdobył, pracując na stanowiskach kierowniczych w działach marketingu międzynarodowych firm z branży FMCG.

Fidbek.pl otrzymał I miejsce w konkursie startup’ów na Democamp East West 2010 w głosowaniu jury.