22

Feedburner i reklamy w RSS-ach.

FeedBurner planuje w tym tygodniu uruchomić zapowiadane wcześniej reklamy Adsense w RSS-ach. Na blogu serwisu pojawiła się oficjalna zapowiedz oraz kilka słów z czym będziemy mieli do czynienia. Główną zaletą publikowania reklam w RSS-ach przez FeedBurner będzie to, że będziemy mogli łatwiej i sprawniej zarządzać reklamą. Raz umieszczony skrypt reklamy w RSS-ach nie będzie wymagał […]

FeedBurner planuje w tym tygodniu uruchomić zapowiadane wcześniej reklamy Adsense w RSS-ach. Na blogu serwisu pojawiła się oficjalna zapowiedz oraz kilka słów z czym będziemy mieli do czynienia.

Główną zaletą publikowania reklam w RSS-ach przez FeedBurner będzie to, że będziemy mogli łatwiej i sprawniej zarządzać reklamą. Raz umieszczony skrypt reklamy w RSS-ach nie będzie wymagał edycji w momencie kiedy będziemy chcieli zmienić format reklamy czy też inne ustawienia. Wszystkie opcje sterowania reklamami oraz statystyki będą dostępne przez panel zarządzający w serwisie Feedburner.

Początkowo usługa reklam w RSS będzie dostępna dla wybranej grupy wydawców aby docelowo uruchomić ją dla każdego użytkownika serwisu FeedBurner.

Sam pomysł umieszczania reklam w RSS-ach może być jednym z rozwiązań problemu związanego z monetyzacją kanałów RSS. Trzeba jednak uświadomić sobie, że reklama w feedach nie jest dla każdego (wyniki sondy w sidebarze przekonują mnie aby nie umieszczać reklam w RSS-ach antyweb).

Moim zdaniem blogi i serwisy technologiczne nie mogą liczyć na dużą efektywność tego typu reklam, użytkownicy interesujący się tą tematyką z pewnością nie są skorzy to klikania w reklamy a już szczególnie kiedy pojawią się one w czytniku RSS. Oczywiście nie oznacza to, że ta forma reklamy przy serwisach poruszających inną tematykę nie może być efektywna.


Przykład reklamy w RSS-ach (mało agresywnej)

Jestem jednak przekonany, że tego typu reklamy to nie koniec prób monetyzacji kanałów RSS. Z pewnością w niedalekiej przyszłości pojawią się inne pomysły jak zarabiać na czytelnikach RSS-ów (np: płatne RSS-y ale bez reklam vs darmowe RSS z reklamami).

To co trzeba powiedzieć wprost to, że problem istnieje – serwisy, które dostarczają treść i żyją z reklam publikowanych na stronach na pewno go doświadczają (lub będą). Coraz więcej osób korzysta z ich treści przez czytnik, ograniczając skutecznie ich statystyki oglądalności oraz możliwość wygenerowania zysku przez potencjalne kliknięcie w reklamę.

Sam subskrybuje kilka serwisów, które czytam regularnie ale nigdy nie odwiedziłem ich strony internetowej – nie daje więc tym stronom nawet szansy na to aby mogły na mnie zarobić.

Z pewnością temat reklam w RSS-ach oraz generalnie jak zarabiać na użytkownikach RSS-ów nie jest jeszcze wyeksploatowany i zapewne będzie on wywoływał jeszcze dużo kontrowersji i emocji.