12

Facebook zarobi na twoich prywatnych danych.

Wszyscy już wiedzą, że Facebook przygotowuje system reklamowy korzystający z naszych danych, jakie w tym serwisie wprowadzamy. Dzięki naszym profilom, praktycznie każda emitowana reklama będzie idealnie dobrana i wyświetlana tylko najbardziej pasującej grupie docelowej. Oczywiście, nie jestem przeciwnikiem reklamy w internecie i w tego typu serwisach, bo przecież każdy musi się z czegoś utrzymywać (a […]


Wszyscy już wiedzą, że Facebook przygotowuje system reklamowy korzystający z naszych danych, jakie w tym serwisie wprowadzamy. Dzięki naszym profilom, praktycznie każda emitowana reklama będzie idealnie dobrana i wyświetlana tylko najbardziej pasującej grupie docelowej.

Oczywiście, nie jestem przeciwnikiem reklamy w internecie i w tego typu serwisach, bo przecież każdy musi się z czegoś utrzymywać (a podobno pierwszy miliard Facebook osiągnie dopiero w 2015 roku).

Zastanawia mnie tylko, czy na pewno po to wszyscy użytkownicy tak skrupulatnie wypełniają swoje profile na tego typu miejscach, aby potem dostać po oczach specjalnie dla nich dobraną reklamą? – a może można się wykupić jakoś z tej przyjemności?

Oczywiście reklama personalizowana bazująca na gustach i zachowaniu występuje wszędzie. Dla mnie jednak, czym innym jest fakt, że moje kliknięcia śledzone są na portalach, a zupełnie czym innym jest to, że podane przeze mnie dane (czasami bardzo osobiste) w serwisie społecznościowym posłużą do emisji reklamy.

Zakładając profil w każdym miejscu w internecie akceptujemy warunki, jakie dane miejsce narzuca. Teoretycznie więc, nie powinniśmy się dziwić, że nasze dane posłużą serwisowi takiemu jak facebook do zarabiania pieniędzy.

Facebook jest tutaj tylko przykładem, bo zapewne tak dzieje się (lub będzie się działo ) na większości serwisów społecznościowych.

Czuję jednak pewien niesmak – i tylko nie wiem czy ja jestem za bardzo przewrażliwiony?