19

Facebook wystartował ze sklepem z aplikacjami na iOS, Androida i komputery stacjonarne

Czy kilkaset tysięcy aplikacji dostępnych w sklepach internetowych firm Google i Apple to mało? Wygląda na to, że tak. Pogłoski o ciągłym rozrastaniu się Facebooka okazują się być chociaż po części prawdą – błękitny smartfon i system operacyjny cały czas są w strefie marzeń co poniektórych, za to App Center jest w zasięgu ich ręki […]

Czy kilkaset tysięcy aplikacji dostępnych w sklepach internetowych firm Google i Apple to mało? Wygląda na to, że tak. Pogłoski o ciągłym rozrastaniu się Facebooka okazują się być chociaż po części prawdą – błękitny smartfon i system operacyjny cały czas są w strefie marzeń co poniektórych, za to App Center jest w zasięgu ich ręki już teraz. Tak właśnie nazywa się nowy, wyczekiwany od dawna magazyn z aplikacjami ożywiającymi portal Marka Zuckerberga.

W App Center (warto zapamiętać tę nazwę) znajdziemy ponad różnych 600 aplikacji. Podzielone one zostały na te dostępne z poziomu albo przeglądarki, albo smartfona lub innego urządzenia z zainstalowanymi systemami Android lub iOS. Każda z nich została przyporządkowana do oddzielnej kategori: Gry, Rozrywka, Facebook, Styl życia, Music, News, Photo & Video, Sports, Travel & Local (ktoś zaspał przy tłumaczeniu?) oraz Narzędzia. Każdy znajdzie coś dla siebie – są tutaj między innymi: Instagram, FxCamera, Deezer, Pinterest, Draw Something, oraz oczywiście sam Facebook wraz z komunikatorem. Miniaturki aplikacji mobilnych zostały dla jasności oznakowane w lewym dolnym rogu odpowiednią ikoną. Jak się do nich dostać nich wszystkich?

Szefowie Facebooka albo czekają na specjalną okazję, albo zwyczajnie zapomnieli umieścić skrót do App Center na stronie głównej portalu społecznościowego. Znajdziecie go pod adresem https://www.facebook.com/appcenter. Po wejściu do facebookowego magazynu z aplikacjami zobaczycie, jak schludnie i przejrzyście został on wykonany. Po kliknięciu na dowolną pozycję wyświetli się przed Wami jej opis wraz ze zdjęciami, informacje o producencie, wymaganiach i pokrewnych aplikacjach – całkiem jak w Google Play i App Store. Nie sposób nie zauważyć znajdującego się po prawej stronie dużego przycisku Send to mobile, po kliknięciu na który momentalnie wyświetlany jest w powiadomieniach mobilnego Facebooka link do wersji instalacyjnej danej aplikacji. Prościej już się chyba nie dało, i dobrze.

Szefowie Facebooka we wczorajszym oświadczeniu zaznaczyli, że pełnię możliwości App Center zobaczymy w ciągu kilku najbliższych tygodni. Właśnie tyle czasu ma zająć udostępnienie sklepu z aplikacjami wszystkim użytkownikom portalu. Ja od rana nie mam kłopotu z wejściem do niego, a Wy?

Dajcie znać poproszę w komentarzach, co myślicie o powstaniu kolejnego niszczyciela naszej (?) produktywności.