8

Facebook wygrywa z Twitterem jeśli chodzi o mobilność!

Firma analityczna Nielsen przedstawiła raporty pokazujący najczęściej odwiedzane strony, marki i kanały video poprzez urządzenia mobilne. Raport dotyczy oczywiście rynku US, badano okres od stycznia do września 2009. Pierwsze zestawienie pokazuje TOP10 stron internetowych. Na pierwszym nie ma niespodzianki czyli Google, drugie i trzecie miejsce to usługi pocztowe od Google i Yahoo. Natomiast bardzo wysoką […]

Firma analityczna Nielsen przedstawiła raporty pokazujący najczęściej odwiedzane strony, marki i kanały video poprzez urządzenia mobilne. Raport dotyczy oczywiście rynku US, badano okres od stycznia do września 2009. Pierwsze zestawienie pokazuje TOP10 stron internetowych. Na pierwszym nie ma niespodzianki czyli Google, drugie i trzecie miejsce to usługi pocztowe od Google i Yahoo. Natomiast bardzo wysoką piątą pozycję zajmuje Facebook, jest jedyny w pierwszej dziesiątce reprezentant serwisów społecznościowych – wszystkie pozostałe strony to narzędzia, usługi oraz serwisy informacyjne.

Kogo zabrakło widać gołym okiem – do TOP 10 nie załapał się Twitter. W kategorii narzędzi do komunikacji dominują maile, natomiast jeśli chodzi o informacje i wiadomości to dla użytkowników mobilnych liczą się
najbardziej Facebook, ESPN i CNN.

Czy ktoś jest zaskoczony tego typu wynikami? Moim zdaniem dokładnie odzwierciedlają one obecny sposób korzystania z urządzeń mobilnych. Sprawdzamy pocztę (plotki jakoby klasyczny email umierał jednak się nie sprawdzają), korzystamy z map, sprawdzimy bieżące newsy oraz co słychać u naszych znajomych. Przebicie się Twittera jako jednej z podstawowych potrzeb użytkownika telefonu może być trudne. Wprawdzie jest to świetne źródła informacji ale wydaje mi się za dynamiczne dla użytkowników mobilnych. Zasypanie naszego telefonu setką statusów od znajomych i obserwowanych serwisów kończy się w moim przypadku tym, że ignoruję większość informacji ustawiając powiadomienia jedynie dla wiadomości prywatnych czy kierowanych bezpośrednio do mnie.

Inaczej sprawa wygląda w przypadku Facebooka, w moim odczuciu (ale to bardzo indywidualna sprawa) wiadomości jakie ukazują się w streamie są bardziej osobiste, kierowane do węższego grona odbiorców i przez to precyzyjniejsze jeśli chodzi o treść.

Pozostałe wyniki raportów