Felietony

Facebook testuje nową galerię zdjęć. Pomysł wziął od Google?

Marcin Kamiński
Facebook testuje nową galerię zdjęć. Pomysł wziął od Google?
28

Po obowiązkowej "osi czasu" dla wszystkich, powinniście przygotować się na kolejne zmiany w najpopularniejszym serwisie społecznościowym. Facebook testuje już nową przeglądarkę galerii zdjęć, która powinna przypaść do gustu szczególnie posiadaczom komputerów z ekranem panoramicznym. Pokazywane na ek...

Po obowiązkowej "osi czasu" dla wszystkich, powinniście przygotować się na kolejne zmiany w najpopularniejszym serwisie społecznościowym. Facebook testuje już nową przeglądarkę galerii zdjęć, która powinna przypaść do gustu szczególnie posiadaczom komputerów z ekranem panoramicznym. Pokazywane na ekranie obrazki będą większe, a komentarze wyświetlane będą z boku zdjęcia, a nie pod nim, jak to miało miejsce dotychczas. Na pierwszy rzut oka testowana przez Facebooka przeglądarka zdjęć przypomina jednak do złudzenia... serwis Google+.

Facebook już niebawem może uraczyć nas zupełnie przeprojektowaną przeglądarką publikowanych fotografii. To, jak będzie wyglądać, zobaczycie na poniższych zrzutach ekranowych. Wyświetlane zdjęcie jest większe, tło przyciemnione, komentarze umieszczono do prawej stronie, a po najechaniu kursorem myszy na obraz, pojawią się dodatkowe opcje przewijania i tagowania. Sami zapewne zauważycie, że projekt do złudzenia przypomina galerię zdjęć znaną doskonale z Google+. Zobaczcie poniższe porównanie na przykładzie niedawno umieszczonego na Facebooku przez Marka Zuckerberga zdjęcia swojego biurka i komputera.

Nowy wygląd galerii zdjęć na Facebooku:

Wygląd galerii zdjęć na Google+:

Facebook, który zarobił aż miliard dolarów w roku 2011, przy projektowaniu nowej galerii fotografii pomyślał także o elemencie, na którym zbija tak ogromne pieniądze - reklamie. W screenshocie zaprezentowanym przez serwis The Next Web wyraźnie widać, że tuż pod komentarzami do opublikowanego zdjęcia znajduje się także znana nam forma reklamowa. Jest ona teraz bardziej widoczna, a użytkownik nie musi wykorzystywać scrolla w myszce, aby do niej dotrzeć. Co ciekawe jednak, załoga Facebooka uparcie twierdzi, że przy projektowaniu nowych funkcji serwisu nigdy nie myślą o reklamach. Pomijając szczerość takich wypowiedzi, skuteczność reklam dzięki nowemu wyglądowi galerii powinna wzrosnąć.

Osobiście muszę przyznać, że jako jeden z posiadaczy panoramicznych monitorów podoba mi się przygotowywana do wdrożenia galeria zdjęć na Facebooku. Będąca najważniejszym elementem na ekranie fotografia jest dobrze wyeksponowana, a komentarze wydają się bardziej przejrzyste - nie trzeba także przewijać ekranu w dół, aby je przeczytać. Załoga Marka Zuckerberga chce być kojarzona jednak z innowacją i pomysłowością, a jak sami widzicie, nowa przeglądarka zdjęć jest mocno zainspirowana pomysłem konkurencyjnego Google. A to już podoba mi się mniej.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

GoogleFacebook