Facebook

Facebook szuka nowych sposobów na zarobek i chce zostać wydawcą gier mobilnych

MK
Marcin Kamiński
0

Coraz częściej korzystamy z mediów społecznościowych z poziomu urządzeń mobilnych - telefonu lub tabletu. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Facebook, dlatego też testuje nowe rozwiązania, które mogłyby przynieść serwisowi dochód. Oprócz reklam mobilnych w planach jest wprowadzenie nowej opcji - wy...

Coraz częściej korzystamy z mediów społecznościowych z poziomu urządzeń mobilnych - telefonu lub tabletu. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Facebook, dlatego też testuje nowe rozwiązania, które mogłyby przynieść serwisowi dochód. Oprócz reklam mobilnych w planach jest wprowadzenie nowej opcji - wydawania gier! Mark Zuckerberg testuje nowe rozwiązanie, dzięki któremu Facebook mógłby być wydawcą gier stworzonych przez zewnętrznych developerów i promować je za pomocą reklam w swoim serwisie, zabierając przy okazji dla siebie część zysków z aplikacji. Dla nieznanych i małych twórców gier może to być ciekawe rozwiązanie!

Facebook zgarnia około 200 milionów dolarów co kwartał z samych płatności internetowych zaimplementowanych w swoim serwisie. Dużą część w tej sumie stanowią mikropłatności dostępne w grach. Kwota ta jednak może ulec zmianie, Zuckerberg i spółka opracowują bowiem plan zostania wydawcą aplikacji, które na potrzeby Facebooka tworzą zewnętrzni developerzy. W zamian za część zysków Facebook ma oferować promocję aplikacji poprzez reklamy mobilne, co z pewnością pomoże młodym i małym twórcom dotrzeć do znacznie większego grona odbiorców.

Wdrożenie opcji wspierającej twórców aplikacji mogłoby być dla Facebooka bardzo ważnym krokiem, gdyż obecnie rynek programów dostępnych na urządzenia mobilne opanowany jest przez dwie firmy: Apple oraz Google, posiadające własne sklepy z aplikacjami. Wejście w ten segmenty rynku może okazać się z czasem poważnym źródłem zysków.

Nieustanne poszukiwania Facebooka w celu znalezienia nowych źródeł zysku jest zrozumiałe - to gigantyczna firma, która po wielkim wzroście i sukcesie musi "wydusić" z coraz wolniej rosnącej grupy użytkowników coraz większe pieniądze. Stawianie na rozwój w segmencie smartfonów i tabletów sugeruje, że serwis nadal uważa, że nie wykorzystuje w pełni rynku aplikacji mobilnych.

Źródło: Techcrunch

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

FacebookMobileGrySocial Media