20

Facebook stoi w miejscu?

Facebook w grudniu nie zanotował kolejnego dużego skoku jeśli chodzi o liczbę użytkowników w Polsce. Przybyło mu w stosunku do poprzedniego miesiąca zaledwie 15 tysięcy unikalnych użytkowników. Bardzo możliwe, że tak jak pisze Sławek to tylko chwilowa przerwa – taki przystanek przed następnym większym skokiem. Co by jednak było gdyby okazało się, że to właściwie […]

Facebook w grudniu nie zanotował kolejnego dużego skoku jeśli chodzi o liczbę użytkowników w Polsce. Przybyło mu w stosunku do poprzedniego miesiąca zaledwie 15 tysięcy unikalnych użytkowników.

Bardzo możliwe, że tak jak pisze Sławek to tylko chwilowa przerwa – taki przystanek przed następnym większym skokiem. Co by jednak było gdyby okazało się, że to właściwie wszystko i faktycznie wzrosty skończą się na 4-5 milionach. Wyobraźmy sobie te wszystkie agencje i ich rozczarowanie – w końcu główną część swojej działalności w social media opierali właśnie na Facebooku, skrupulatnie budując zaplecze fan pages itp.

Wykres wzrostów Facebooka w Polsce (za internetstats.pl):



Warto przy tym pamiętać, że te 3,1 miliona unikalnych użytkowników nie oznacza wcale liczby aktywnych Polaków w Facebooku. Tak więc grupa do której potencjalnie mogą dotrzeć marketerzy na FB jest znacznie mniejsza (w tej chwili zarejestrowanych Polaków jest ok 2 milionów osób).

Nie ma się jednak co łudzić, Facebook rośnie dalej swoim tempem (przynajmniej jeśli chodzi o ilość rejestracji) – pokazuje to serwis Facebakers.com, który udostępnia statystyki przyrostu użytkowników z podziałem na kraje. Wykres rejestracji użytkowników z Polski, nie pozostawia złudzeń co do wzrostów Facebooka:



Mimo tych pozytywnych trendów przyznam, że spodziewałem dużo większej dynamiki wzrostów Facebooka (nawet w okresie świątecznym) a tutaj w grudniu mieliśmy dość duży przystanek.