6

Facebook namawia swoich pracowników do przesiadki z iOS na Androida

Pierwszy iPhone był bez wątpienia najlepszym dostępnym smartfonem, daleko przed konkurencją. Wiele szybko rozwijających się firm technologicznych wyposażyło swoich pracowników właśnie w telefony od Apple. Pracownicy przywiązali się do ekosystemu konkretnego producenta, w efekcie niemal wszyscy używają iPhone’ów. Tak jest w przypadku Facebooka. Właśnie Facebook rozpoczął wewnętrzną kampanię namawiającą swoich pracowników do zmiany telefonów z […]


Pierwszy iPhone był bez wątpienia najlepszym dostępnym smartfonem, daleko przed konkurencją. Wiele szybko rozwijających się firm technologicznych wyposażyło swoich pracowników właśnie w telefony od Apple. Pracownicy przywiązali się do ekosystemu konkretnego producenta, w efekcie niemal wszyscy używają iPhone’ów. Tak jest w przypadku Facebooka. Właśnie Facebook rozpoczął wewnętrzną kampanię namawiającą swoich pracowników do zmiany telefonów z iOS na nowe modele z Androidem. Co skłoniło największy serwis społecznościowy do rozwieszenia takich plakatów wewnątrz firmy?

Wbrew pozorom wyjaśnienie takiej sytuacji jest dość proste i nie kryje się za tym żadna sensacja w stylu, że Android jest bezdyskusyjnie lepszy od iOS. Chodzi o starą zasadę, że najlepiej ocenić i udoskonalić własny produkt po prostu samemu go używając na co dzień. Gdy firma produkuje coś, z czego sama nie korzysta, łatwo się pogubić i zaoferować swoim klientom produkt gorszej jakości. To trochę jak ocenianie czegoś, czego się nigdy nie używało. W języku angielskim określa się to słowem „dogfooding”, lub bardziej opisowo „eating your own dog food”. Zamiast produkować coś czego samemu się nigdy nie spróbuje, lepiej stworzyć produkt z którego samemu będzie można z przyjemnością korzystać, co daje spore szanse, że nasi klienci również będą z niego chętniej korzystać. Nie mówiąc o kwestii wiarygodności, jak można przekonywać kogoś do korzystania z czegoś, z czego sami nie korzystamy?

Co to ma wspólnego z Androidem? Wyjaśnia to lekko propagandowy plakat pokazujący, że urządzenia z Androidem już niedługo będą sprzedawać się dwukrotnie lepiej niż iOS. Po prostu Android jest obecnie popularniejszy i ten trend będzie się tylko pogłębiał. O miażdżącej popularności Androida, która niekoniecznie przekłada się na bycie liderem w innych statystykach, pisał dzisiaj Kamil Mizera. Oczywiście naiwnym byłoby myśleć, że popularność Androida jest efektem tylko i wyłącznie porównywalnej lub wyższej od Apple jakości. Android jest w zasadzie darmowym systemem operacyjnym (niektóre elementy i licencje są płatne). Instaluje się go na całym przekroju urządzeń, od bezpośrednich konkurentów iPhone’a jak np. Galaxy S3, aż po najtańsze modele telefonów, pięciokrotnie tańsze niż telefon Apple. Z tego względu trend z pewnością się nie odwróci i Android siłą rzeczy będzie bardzo popularnym systemem mobilnym. Traktowanie go po macoszemu byłoby nierozsądne, zwłaszcza z punktu widzenia serwisu społecznościowego.

Facebook osiągnął bardzo dobre wyniki na mobile głównie dlatego, że nie ignorował użytkowników tzw. featurephone’ów. Ignorowanie nawet najtańszych urządzeń z Androidem nie jest zatem rozsądne. Odpowiednie przetestowanie aplikacji na Androida byłoby mocno utrudnione, gdyby niemal wszyscy pracownicy korzystali wyłącznie z iPhone’ów. Tech Crunch poinformował, że cztery tysiące pracowników Facebooka otrzymuje wczesne wersje beta aplikacji mobilnej. Dzięki wbudowanemu mechanizmowi łatwego zgłaszania wszelkich problemów, wiele błędów udaje się wyłapać jeszcze przed publicznym udostępnieniem aplikacji Facebooka… pod warunkiem, że będą również korzystać z telefonów z Androidem. Stąd cała akcja.

Przy okazji jednej z niedawnych aktualizacji aplikacja Facebooka nie chciała się uruchomić na słabszych modelach telefanów z Androidem. Być może właśnie takich rzeczy da się uniknąć, chociaż nie sądzę aby pracownicy zgodzili się zamienić iPhone’a na najniższy model telefonu z Androidem. Ja natomiast nie maiłbym nic przeciwko służbowemu Sony Xperia T lub Samsungowi S3 czy Note II. :)

Partner sekcji mobilnej:


Alternatywna zawartość w przypadku braku flash-a

Patronem sekcji Mobile jest Sony Mobile, producent Xperia™ T – smartfona sprawdzonego przez Jamesa Bonda. Xperia T wyposażona została w najlepszy ekran HD o przekątnej 4,6 cala z technologią Mobile BRAVIA® Engine oraz doskonały aparat fotograficzny o rozdzielczości 13 MP z funkcją fast capture.

Smartfon napędza dwurdzeniowy procesor najnowszej generacji o taktowaniu 1,5 GHz, zapewniający dłuższe życie baterii, szybkie działanie i ultra-ostrą grafikę.