19

Facebook Messenger będzie wyświetlał nam wideo reklamy, z autoodtwarzaniem

facebook usuwa wpisy
Facebook stał się trochę ofiarą własnego sukcesu. Firma zdobyła ogromną liczbę użytkowników, ale żeby zadowolić swoich akcjonariuszy, musi na nich coraz więcej zarabiać. Najpierw była obawa, że nie uda mu się zmonetyzować użytkowników mobilnych. To się jednak udało i obecnie najwięcej przychodów przynoszą reklamy w aplikacji. Pojawił się jednak nowy problem.

Okazuje się, że Facebook nie ma już za bardzo gdzie wyświetlać nowych reklam. Nasz news feed jest już nimi wypchany po same brzegi. Są to nie tylko wpisy sponsorowane, ale ostatnio coraz częściej również reklamy wideo. Podobnie jest z aplikacją Messenger, gdzie już od jakiegoś czasu pojawiają się statyczne reklamy, a teraz mają trafić też reklamy wideo.

Masz nową wiadomość wideo

Jak podaje serwis Recode, Facebook niedługo zacznie wysyłać wiadomości wideo w aplikacji, tuż obok wiadomości od naszych znajomych pojawią się reklamy od różnych marek. Mało tego, otwarcie takiej wiadomości rozpocznie automatycznie odtwarzanie filmu. Reklamy wideo są oczywiście droższe w stosunku do zwykłych wpisów sponsorowanych, więc Facebook liczy, że zarobi na nich więcej.

Otwartym pozostaje jednak pytanie czy to już nie za dużo. Osoby związane z marketingiem w mediach społecznościowych twierdzą, że jeszcze za wcześnie aby oceniać skuteczność tego rozwiązania. Wszystko będzie zależało od tego jak bardzo taka forma reklamy będzie irytować użytkowników. Nikt przecież nie chce, aby jego marka kojarzyła się z nachalną reklamą. Tutaj najwięcej będzie jednak zależało od samej treści.

Według ostatnich informacji, nowa funkcja jest dostępna dla agencji reklamowych od poniedziałku. Nie jest zatem wykluczone, że za kilka tygodni zaczną one trafiać również do polskich użytkowników Messengera. Pytanie czy to już wystarczy aby przebrała się miarka i Facebook zaczął tracić użytkowników? Biorąc pod uwagę fakt, że nawet afera z Cambridge Analityca nie spowodowała exodusu z największego portalu społecznościowego na świecie, to trudno to sobie wyobrazić aby kolejne reklamy miały być ku temu powodem…