10

Facebook ma 150 milionów użytkowników mobilnych a Polska?

Według serwisu flowtown.com, który przygotował infografikę (poniżej) na temat Facebooka, serwis ten ma 150 milionów aktywnych użytkowników mobilnych. Pytanie jak wygląda mobilny świat w Polsce? Wirtualna Polska i Orange Advertising Network przeprowadziły za pośrednictwem Mobile Exposure badania mobilnego internetu w Polsce. Odbyło się ono na przełomie marca i kwietnia tego roku Jakie są wynik? Według […]

Według serwisu flowtown.com, który przygotował infografikę (poniżej) na temat Facebooka, serwis ten ma 150 milionów aktywnych użytkowników mobilnych. Pytanie jak wygląda mobilny świat w Polsce? Wirtualna Polska i Orange Advertising Network przeprowadziły za pośrednictwem Mobile Exposure badania mobilnego internetu w Polsce. Odbyło się ono na przełomie marca i kwietnia tego roku

Jakie są wynik? Według badania w Polsce mamy 11% użytkowników mediów mobilnych (zliczane były osoby w wieku 15 lat i więcej), z czego 62% to mężczyźni. Jeśli chodzi o wykorzystanie mobilnego internetu to podobno nadal traktujemy to dość incydentalnie – to znaczy, korzystam z tej formy dostępu do sieci w momencie podróży, w miejscach w których nie mam dostępu do tradycyjnego komputera itp. PC czy Laptop nadal są postrzegane jako tradycyjne narzędzia dostępu do internetu.

Jeśli chodzi o to dlaczego tak mało polaków aktywnie korzysta z mobilnego dostępu do sieci to powody wydają się być niezmienne : chodzi o cenę, wielkość ekranu telefonu (smartphony to nadal mniejszość) oraz przede wszystkim moim zdaniem szybkość internetu i jego zasięg (to moja wstawka nie pochodząca z badania).

Ciekawie wygląda natomiast m-commerce (czyli mobilny e-commerce) wśród użytkowników mobilnych. Według badania aż 33% zapłaciło za coś przez telefon komórkowy a aż 40% zamierza w przyszłości coś kupić przez telefon komórkowy. Dodatkowo 28% zauważyło reklamy mobile a 16% użytkowników mobilnych jest zainteresowanych taką formą reklamy.

Trudno mi odnieść się do jakości powyższych wyników ale wydają się one być nader optymistyczne szczególnie w sferze mobilnych płatności i zakupów. Z pewnością wyniki te ucieszą natomiast wszystkich, którzy mają zamiar przenieść swój biznes nieco w sferę mobilną. 40% chętnych do dokonywania transakcji przez telefon to naprawdę spory potencjał.

Oto wspomniana na początku infografika pokazująca Facebooka jeśli chodzi o użytkowników mobilnych: