Mobile

Facebook będzie automatycznie poprawiał nasze zdjęcia

Tomasz Popielarczyk
Facebook będzie automatycznie poprawiał nasze zdjęcia
4

Facebook będzie teraz nanosił poprawki na fotografie publikowane z poziomu urządzeń mobilnych. Chodzi o proste ulepszenia, jak podkręcenie światła, cieni czy ostrości lub wyeliminowanie szumów. Warto wspomnieć, że analogiczna funkcja już od dłuższego czasu działa w Google+. Najwyraźniej przypadła on...

Facebook będzie teraz nanosił poprawki na fotografie publikowane z poziomu urządzeń mobilnych. Chodzi o proste ulepszenia, jak podkręcenie światła, cieni czy ostrości lub wyeliminowanie szumów. Warto wspomnieć, że analogiczna funkcja już od dłuższego czasu działa w Google+. Najwyraźniej przypadła ona do gustu Zuckerbergowi.

Facebook poprawi zdjęcia

Nowa funkcja znajduje się na etapie testów. Jej działanie ma być w pełni zautomatyzowane, co oznacza, że każde przesłane za pomocą urządzenia mobilnego zdjęcie doczeka się poprawek: światła, cieni i ogólnego wygładzenia. Użytkownik za pomocą suwaka będzie mógł regulować intensywność tego efektu, a także całkowicie z niego zrezygnować. W pierwszej fazie narzędzie trafi do mobilnego klienta dla iOS. Użytkownicy Androida mają otrzymać automatyczne poprawki zdjęć dopiero w niedalekiej przyszłości.

Chińczycy zainwestują w Ubera

Chiński gigant wyszukiwarkowy Baidu potwierdził inwestycję w Ubera. Nie ujawniono jednak kwoty, jaka została na ten cel przeznaczona. Według wcześniejszych, nieoficjalnych doniesień może to być ok. 600 mln dol. Obie firmy poinformowały też o nawiązaniu strategicznej współpracy, w wyniku której kierowcy Ubera będą mogli korzystać z map oraz innych mobilnych usług Baidu. Sam Uber podczas tej rundy dofinansowania zebrał łącznie 1,2 mld dol., co daje mu ogólną wycenę na poziomie 40 mld dolarów. Uzyskany kapitał ma posłużyć rozszerzeniu działalności w regionie Azji oraz Pacyfiku.

Twitter i Foursquare łączą siły

Według doniesień Bussiness Insidera Twitter i Foursquare w 2015 roku będą ściśle ze sobą współpracować. W rezultacie ten pierwszy zostanie rozbudowany od funkcje geolokalizacji oraz rekomendacji, które dotąd były dostępne jedynie w mobilnej aplikacji Foursquare. Miałyby one pojawić się już w pierwczym kwartale przyszłego roku. Rzecznicy prasowi obu firm nie potwierdzili tych doniesień. Wiadomo jednak, że Twitter już od pewnego czasu pracuje nad bardziej intensywnym wykorzystaniem mechanizmów geolokalizacji.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu