15

Evenea dla organizatorów spotkań i konferencji

Evenea to kolejna próba zmierzenia się z tematyką organizowania imprez i konferencji w internecie. Pisząc próba mam na myśli oczywiście zrobienie z tego typu działalności dochodowego biznesu bo generalnie swerwisów które działają w tym obszarze już kilka jest (chociażby oiola.com). Evenea jest startupem, który oprócz standardowych funkcjonalności takich jak strona www naszego wydarzenia, czy możliwość […]

Evenea to kolejna próba zmierzenia się z tematyką organizowania imprez i konferencji w internecie. Pisząc próba mam na myśli oczywiście zrobienie z tego typu działalności dochodowego biznesu bo generalnie swerwisów które działają w tym obszarze już kilka jest (chociażby oiola.com).

Evenea jest startupem, który oprócz standardowych funkcjonalności takich jak strona www naszego wydarzenia, czy możliwość zapraszania uczestników spotkania oferuje również takie opcje jak proces sprzedawania biletów (bilety możemy podzielić na różne kategorie) wraz z generowaniem faktur, kody promocyjne itp. W Evenea można nawet podpiąć własną domenę do strony naszego wydarzenia.

To zwróciło jeszcze moją uwagę w tym serwisie to plany związane z integracją z Facebookiem. Z informacji którą dostałem od autorów wynika, że chcą oni nie tylko publikować wydarzenia z Evenea jak wydarzenia w Facebooku ale również umożliwić sprzedaż biletów w FB.

Od środka w serwisie nie jest jednak tak różowo. Formularz tworzenia wydarzenia jest dość złożony – nie mamy np. możliwość pozbyć się biletów nawet jeśli chcemy zorganizować imprezę rodzinną. Możemy wprawdzie wybrać opcje darmowych biletów ale przyznacie, że strona z zaproszeniem na urodziny dziecka z opcją kup bilet (nawet jeśli stawka to 0,00PLN) wygląda dość niezręcznie.

Na stronie głównej jest też informacja o tym, że serwis udostępnia narzędzia do marketingu wirusowego – po 10 minutach przeglądania Evenea od środka nic takiego nie znalazłem (bo chyba nie chodzi o opcję „dodaj do” na stronie wydarzenia?)

No ale serwis jest młody (z tego co rozumiem niedawno wystartował) więc będzie jeszcze czas na poprawkę wszystkich niedoróbek.

Czas na model biznesowy. Evenea chce zarabiać na prowizji od sprzedawanych biletów. I tutaj uwaga – jeśli organizujemy imprezę czy konferencję z darmowymi wejściówkami to korzystania z Evenea nie kosztuje nas nic. W każdym innym przypadku zapłacimy 0,99 PLN + 7% od każdego sprzedanego biletu. Oczywiście przy większych imprezach i droższych biletach autorzy zapraszają do kontaktów bezpośrednich.

Załóżmy więc, że robimy spotkanie na którym wstęp jest płatny 25 PLN i mamy do sprzedania 100 biletów. Korzystając z Evenea w przypadku sprzedaży wszystkich biletów zapłacimy 100 PLN (złotówka od każdego biletu) + 175 PLN (7% prowizji). Czyli razem 275 PLN przy przychodach z biletów na poziomie 2500 PLN.

Pytanie czy jest to dużo i czy będzie dużo chętnych na tego typu płatne usługi?