1

Emulacja Google TV w Android SDK

Małymi, ostrożnymi krokami Google TV wkracza w świat Androida. Choć platforma od początku powiązana jest z tym ekosystemem, urządzenia do niej należące nigdy nie były traktowane jako w pełni kompatybilne. Mimo, że Google wciąż każe nam czekać na oficjalną aktualizację oprogramowania do wersji 3.1 Honeycomb, już teraz pakiet deweloperski Android SDK wzbogaca się o dodatek […]

Małymi, ostrożnymi krokami Google TV wkracza w świat Androida. Choć platforma od początku powiązana jest z tym ekosystemem, urządzenia do niej należące nigdy nie były traktowane jako w pełni kompatybilne. Mimo, że Google wciąż każe nam czekać na oficjalną aktualizację oprogramowania do wersji 3.1 Honeycomb, już teraz pakiet deweloperski Android SDK wzbogaca się o dodatek pozwalający na emulację Google TV – informuje oficjalny blog projektu.

Kompatybilność ze światem Androida definiowana jest przede wszystkim poprzez dostęp do Android Market. W trakcie tegorocznej konferencji Google I/O, która to przynajmniej w połowie poświęcona była ekosystemowi Androida, Mike Cleron z zespołu rozwoju Androida ogłosił rychłą aktualizację oprogramowania Google TV do wersji 3.1 Honeycomb. Przybliżoną datą jej wprowadzenia były miesiące letnie.

Tymczasem Google TV Add-On zawiera jedynie podstawowe funkcje całej platformy. Pozwala na jej emulację i tworzenie aplikacji przy wykorzystaniu standardowych narzędzi zawartych w Android SDK. Niestety aktualnie emulacja dostępna jest jedynie dla systemów z rodziny Linux, wyposażonych w wirtualną maszynę bazującą na jądrze (Kernel-based Virtual Machine). Jak zastrzega jednak w sowim poście Ambarish Kenghe, Project Manager Google TV, trwają jednak prace nad dostosowaniem tej funkcji dodatku dla innych systemów operacyjnych.

Wtyczka udostępnia także nowe interfejsy programowania aplikacji umożliwiające interakcję z przystawką Google TV. Ponadto pozwala także na testowanie aplikacji pod kątem dopasowania do telewizora. Wraz z dodatkiem, zespół projektowy opublikował także instrukcję dotyczącą interfejsu użytkownika opisującą optymalizację dla nawigacji za pomocą kontrolera krzyżakowego lub sposobów tworzenia oprogramowania dla wielu różnych urządzeń.