9

Dziewczyny też lubią gadżety!

To nieprawda, że jedynie faceci są fascynatami wszelkiej maści gadżetów. Nie tylko oni dostają przyśpieszonego bicia serca na widok nowego smartfonu czy tabletu. Również płeć piękna interesuje się coraz bardziej nowinkami ze świata technologii. Nie wierzycie? Udowadniają to przeprowadzone niedawno badania. Oczywiście to nie jest żadna rewelacja – wszyscy wiemy, że obok nerdów i geeków płci […]

To nieprawda, że jedynie faceci są fascynatami wszelkiej maści gadżetów. Nie tylko oni dostają przyśpieszonego bicia serca na widok nowego smartfonu czy tabletu. Również płeć piękna interesuje się coraz bardziej nowinkami ze świata technologii. Nie wierzycie? Udowadniają to przeprowadzone niedawno badania.

Oczywiście to nie jest żadna rewelacja – wszyscy wiemy, że obok nerdów i geeków płci brzydkiej występują również miłośniczki gadżetów. Stereotyp mówi jednak, że dziedzina technologii zarezerwowana jest dla facetów, dziewczyny zaś na ogół nie są nią zainteresowane. Na szczęście stereotypy na ogół są przekłamane, co pokazuje najnowszy raport Consumer Electronics Association – Women in CE.

W porównaniu z 2007 rokiem liczba kobiet zainteresowanych urządzeniami elektronicznymi nieco wzrosła – o 10%. Obecnie osiem na dziesięć pań wyraża zainteresowanie gadżetami, a 41% spośród nich jest „bardzo zainteresowana”. Kobiety nadal mniej wydają na sprzęt elektroniczny – w skali roku średnio 667 dolarów (faceci – 728 dolarów).

Nie należy jednak zapominać, że kobiety mają często znaczny wpływ na to, co kupują ich partnerzy. Według badań 61% pań w ostatnim czasie zainicjowało albo brało udział w kupnie jakiegoś urządzenia elektronicznego. W większości jest to sprzęt do użytku domowego taki jak telewizory, odtwarzacze DVD, z których korzystać będzie wiele osób (mąż, dzieci).

Płeć piękną dostrzegają również producenci sprzętu. Coraz częściej starają się wypuszczać urządzenia skierowane również do kobiet. Niestety, w wielu przypadkach jest to banalne pomalowanie obudowy na różowo – ale zdarzają się też chlubne wyjątki.

Jak powiedziała Jessica Boothe, pracownik CEA, panie wcale nie chcą różowych smartfonów i osobnych, „kobiecych gadzetów”. Płci pięknej zależy raczej na prostocie, lekkości i dopasowaniu urządzeń do ich potrzeb. Czasami oznacza to na przykład nieco mniejszy sprzęt, który zmieści się w kobiecej dłoni.

Na koniec najciekawsze moim zdaniem odkrycie. Okazuje się, że kobiety częściej niż mężczyźni uważają, że urządzenia elektroniczne ułatwiają życie. Takie zdanie miało 77% ankietowanych kobiet i 69% panów. Ciekawi mnie, z czego wynika taka opinia? Może kobiety bardziej zainteresowane są użyteczną stroną produktu, a mniej zabawą gadżetem?

Źródło grafiki: iMore, Amazon