1

Dodge oferuje nowy sposób na zdobycie samochodu – zbiórka przez social media

Zakup samochodu przez internet nie jest niczym nowym – konfiguratory, aukcje, ogłoszenia. Co jednak, jeśli nie mamy własnych środków finansowych, a do zakupu nowego samochodu chcemy przekonać naszych znajomych, wykorzystując do tego popularne media społecznościowe? Nie trzeba wcale publikować swojego zdjęcia z napisem na kartonie – można skorzystać z rozwiązania przygotowanego przez markę Dodge. W […]

Zakup samochodu przez internet nie jest niczym nowym – konfiguratory, aukcje, ogłoszenia. Co jednak, jeśli nie mamy własnych środków finansowych, a do zakupu nowego samochodu chcemy przekonać naszych znajomych, wykorzystując do tego popularne media społecznościowe? Nie trzeba wcale publikować swojego zdjęcia z napisem na kartonie – można skorzystać z rozwiązania przygotowanego przez markę Dodge. W ramach promocji nowego modelu Dart pozwala ona rozpocząć wielką zbiórkę wśród przyjaciół i namówić ich na taką formę prezentu na urodziny czy ślub.

Zakup nowego samochodu to marzenie wielu osób, jednak wiąże się ono niestety z niemałym wydatkiem. Auto z salonu jest z kolei także zbyt drogie, aby zakupić je komuś na prezent. Pewnym rozwiązaniem w tej sytuacji może być strona internetowa stworzona przez markę Dodge, promująca debiutujący model Dart. Można dzięki niej rozpocząć zbiórkę na samochód i poprosić znajomych o składkę o dowolnej wysokości. Tym samym zasponsorują nam oni wybrane części samochodu, takie jak maska, koła czy reflektory. Naszym celem może być zarówno uzbieranie pełnej kwoty na nowy samochód, jak i tylko brakującej nam części.

Dodge w ciekawy sposób wykorzystało kilka trendów – na stronie internetowej znajdziemy pełny konfigurator, pozwalający dopasować samochód do naszych potrzeb w najmniejszych detalach, a także przyciski pozwalające w prosty sposób rozpowrzechnić naszą prośbę o zbiórkę pieniędzy na Facebooku, Twitterze czy Pinterest.

Zrzut ekranu 2013-01-22 o 15.55.18

Czy komukolwiek uda się namówić przyjaciół i uczynnych nieznajomych do wpłat i faktycznie zdobyć tym sposobem samochód? Obecnie nie wygląda to różowo, zarejestrowani użytkownicy osiągają co najwyżej kilka procent założonej sumy.

Crowdsourcing w internecie jest jednak popularny, a serwisy działające podobnie jak znany i lubiany Kickstarter pozwoliły zrealizować wiele ciekawych idei. Gdyby wykorzystać więc w pełni potęgę mediów społecznościowych, jest szansa na sukces. Mam tylko nadzieję na powstanie podobnego, ale uniwersalnego narzędzia, pozwalającego na inicjację zbiórek na samochody dowolnej marki mieszkańcom z całego świata, bez ograniczeń wyłącznie do mieszkańców Stanów Zjednoczonych.

Źródło: Dodge