16

Docs.com wspólne dzieło Microsoftu i Facebooka

Microsoft i Facebook uruchamiają dzisiaj wspólnie serwis o nazwie Docs.com. Jest to bezpośrednia konkurencja dla Google Docs ponieważ serwis ten również umożliwia tworzenie dokumentów online, mowa tutaj o arkuszu kalkulacyjnym, dokumentach tekstowych i prezentacjach. Technologia wykorzystana do budowy dokumentów online to Office 2010. Jaki udział w Docs.com ma Facebook? Przede wszystkim aby założyć konto w […]

Microsoft i Facebook uruchamiają dzisiaj wspólnie serwis o nazwie Docs.com. Jest to bezpośrednia konkurencja dla Google Docs ponieważ serwis ten również umożliwia tworzenie dokumentów online, mowa tutaj o arkuszu kalkulacyjnym, dokumentach tekstowych i prezentacjach. Technologia wykorzystana do budowy dokumentów online to Office 2010.

Jaki udział w Docs.com ma Facebook? Przede wszystkim aby założyć konto w serwisie trzeba być użytkownikiem Facebooka. Oprócz tego dokumenty, które stworzymy będziemy mogli łatwo współdzielić z znajomymi z FB. Będą mogli oni podglądać dokumenty lub współtworzyć je razem z nami.



Na razie nie mogę napisać nic więcej na temat Docs ponieważ serwis nie jest jeszcze publicznie otwarty (można zgłosić się do testów) – ma być dostępny dla wszystkich za kilka godzin i mam nadzieje, że chodzi tutaj o możliwość korzystania a nie o fakt że możemy go oglądać.

To co natomiast rzuca się w oczy po przejrzeniu przykładowych dokumentów które są jednocześnie opisem Docs.com to przejrzystość strony z dokumentem, bardzo minimalistyczne podejście do nawigacji i prostota. Mam nadzieję, że w środku podczas edycji prezentacji czy arkusza kalkulacyjnego będzie podobnie. Microsoft oczywiście nie zrezygnuje z uruchomienia pełnej internetowej wersji pakietu Office – Docs może być jednak pierwszym krokiem do przekonania użytkowników Google Docs do przesiadki, Docs to też oczywiście przykład wykorzystania ogłoszonego dzisiaj przez Facebooka Open Graph API i zastosowania nowych widgetów.

Ciekawe czy współpraca Facebooka i Microsoftu w zakresie dokumentów online to jednorazowy pstryczek w nos Google czy też mają zamiar bardziej strategicznie współpracować.