9

Dlaczego warto zmienić koncepcję na swój biznes? [infografika]

Jako młodemu, naiwnemu człowiekowi, słowo „pivot”, a w zasadzie wtedy „piwot”, kojarzyło się przede wszystkim z ulubionym sportem – koszykówką. Nie wiem czy wiecie, ale tam też oznacza ono obrót zawodnika z piłką. W świecie startupów i biznesu internetowego, elastyczność i szybkie reagowanie na potrzeby rynku jest często kluczowe, aby móc swój interes rozsądnie rozwinąć. […]

Jako młodemu, naiwnemu człowiekowi, słowo „pivot”, a w zasadzie wtedy „piwot”, kojarzyło się przede wszystkim z ulubionym sportem – koszykówką. Nie wiem czy wiecie, ale tam też oznacza ono obrót zawodnika z piłką. W świecie startupów i biznesu internetowego, elastyczność i szybkie reagowanie na potrzeby rynku jest często kluczowe, aby móc swój interes rozsądnie rozwinąć.

Wszyscy obawiający się, że ich pomysł jest najlepszy i jego zmiana spowoduje tylko kłopoty (swoją drogą, to nazywane jest często: brak pokory) powinni sprawdzić infografikę z rozwinięcia. Siedem wielkich, gigantycznych firm. I siedem kompletnych zmian koncepcji, które pomogły im się wynieść na szczyt. instagram, Gowalla, PayPal, Tagget, Groupon, YouTube, Nintendo – kojarzymy je wszyscy. Ale nie każdy zdaje sobie sprawę, że instagram zaczynał jako kopia foursquare, a PayPal służył do opłat pieniężnych za pomocą… podczerwieni. Trudno też uwierzyć, że YouTube na początku planował wideo-serwis, ale… randkowy.

Tylko Nintendo mi odrobinę do tej grupy nie pasuje – wyjście z produkcji kart hanafuda i innych zabawek podyktowane było raczej zmianą czasów, a wejście z kolei w świat elektroniczny odbywał się u nich stopniowo i płynnie, przez wiele lat.

Tak czy owak, warto pamiętać, że nasz pierwszy pomysł na biznes i zarabianie niekoniecznie jest najlepszy. Czasami trzeba cofnąć się krok w tył, aby zrobić kolejne trzy do przodu. Spójrzcie zresztą choćby na MyGuidie.

Znacie jeszcze jakieś spektakularne pivoty?

Infografika w oryginalnej wielkości znajduje się tutaj.