3

DirectX 12 zapowiedziany – łatwiejsze przenoszenie gier pomiędzy platformami

Microsoft zapowiedział kolejną odsłonę swojego API dla układów graficznych – DirectX. Wersja o numerku 12 ma ułatwić dostosowanie się do zmian na rynku gier wideo, a nie tylko poprawę jakości wyświetlanego obrazu. Gigant z Redmond zapowiedział DirectX 12 podczas Game Developers Conference, odbywającego się w San Francisco. Zgodnie z prośbami deweloperów nowe API ma pozwalać […]

Microsoft zapowiedział kolejną odsłonę swojego API dla układów graficznych – DirectX. Wersja o numerku 12 ma ułatwić dostosowanie się do zmian na rynku gier wideo, a nie tylko poprawę jakości wyświetlanego obrazu.

Gigant z Redmond zapowiedział DirectX 12 podczas Game Developers Conference, odbywającego się w San Francisco. Zgodnie z prośbami deweloperów nowe API ma pozwalać na bardziej bezpośrednią kontrolę nad układami graficznymi. Nowy DirectX wykorzysta także najnowsze rozwiązania i technologie stosowane przez producentów hardware’u.

Co jednak być może najważniejsze, DirectX 12 będzie współpracował nie tylko z PC, ale także Xboksem One, tabletami czy nawet telefonami. Przenoszenie gier pomiędzy tymi platformami będzie dzięki temu o wiele łatwiejsze. Podczas prezentacji uruchomiono grę Forza Motorsport 5 z Xboksa One, działającą na pececie wyposażonym w kartę GeForce Titan Black.

Jednocześnie, dzięki współpracy z twórcami hardware’u, przejście pomiędzy wersjami DirectX będzie w dużej mierze bezbolesne. Na dzień dzisiejszy 40% sprzętu produkowanego przez AMD i Nvidię, który dzisiaj obsługuje DirectX 11, będzie mógł skorzystać z dobrodziejstw DirectX 12.

Również Intel jest zadowolony z nowej wersji API. Wiceprezes Intela, Eric Mintzer, zapewnił, że procesory czwartej generacji będą wspierały DirectX 12 podczas jego startu, a największą różnicę mogą odczuć posiadacze urządzeń z niskonapięciowymi procesorami, z uwagi na lepsze zarządzenie energią. Z kolei Epic Games zapewniło,ze DirectX 12 zostanie zaimplementowany do silnika Unreal Engile 4. Nawet Quallcomm zabrało głos, nazywając nowe API „brakującym elementem, łączącym konsole i rynek mobile”.

Krótko mówiąc, wszyscy są zadowoleni z nowego DirectX. Jaki wpływ na konsumentów będzie miało wypuszczenie API? Jeszcze parę lat temu prawdopodobnie wieszczyłbym graficzną rewolucję, ale z perspektywy czasu widać, że przejścia pomiędzy kolejnymi DirectX pozwalały raczej na dalszy, stabilny rozwój. Cieszy mnie z pewnością fakt, że deweloperom łatwiej będzie przenosić gry pomiędzy konsolami, a PC i urządzeniami mobilnymi. Możliwe, że wraz z niższymi kosztami konwersji, więcej tytułów będzie pojawiać się na komputerach osobistych czy nawet tabletach. Pierwszy pokaz możliwości nowego DirectX zaplanowany jest jeszcze na ten rok.

  • Źródło: informacja prasowa, IGN