6

Digg.com zapowiedział nową wersję – czy to pomoże utrzymać popularność?

Digg.com to legenda web 2.0 i wszystkiego co kojarzone jest z UGC (user generated content). Serwis ten jak wiemy rekomenduje newsy na podstawie głosów oddanych przez internautów. Niestety sława i chwała tego serwisu powoli przemija. Główną przyczyna tego stanu rzeczy jest Twitter i Facebook oprócz swoich społecznościowych aspektów są też źródłem dla wszystkich którzy poszukują […]

Digg.com to legenda web 2.0 i wszystkiego co kojarzone jest z UGC (user generated content). Serwis ten jak wiemy rekomenduje newsy na podstawie głosów oddanych przez internautów. Niestety sława i chwała tego serwisu powoli przemija. Główną przyczyna tego stanu rzeczy jest Twitter i Facebook oprócz swoich społecznościowych aspektów są też źródłem dla wszystkich którzy poszukują newsów.

Założyciele i udziałowcy Digga zaniepokojeni stanem rzeczy zmienili ostatnio CEO i do roli tej powrócił współtwórca serwisu czyli znany w branży internetowej i okrzyknięty cudownym dzieckiem internetu Kevin Rose.

Nowy „starty” szef praktycznie od momentu objęcia stanowiska bardzo aktywnie komunikuje się z użytkownikami, ostatnio przedstawił też krótki film prezentujący nową wersję serwisu Digg.com.



W nowym Diggu znajomi będą odgrywać kluczową rolę. System będzie rekomendował nam osoby które warto śledzić jak również pozwoli nam na import naszego social grafu z serwisów takich jak Facebook czy Twitter. Wszystko po to aby aby nowa strona główna była dla nas bardziej interesująca – będzie ona zawierać zarówno newsy które mają najwięcej punktów jak również (a może przede wszystkim) informacje, które zainteresowały naszych znajomych.

Autorzy serwisu mają nadzieje, że dzięki temu zabiegowi każdy znajdzie w serwisie interesującego informacje nawet jeśli nie mają one dużej ilości punktów. Poza tym powstanie tak jakby drugi obieg informacji, w której będzie ona przechodziła przez kolejne kręgi znajomych i zyskiwała punktu które doprowadzą ją docelowo na główną stronę serwisu.

Innymi zmianami jakie wprowadzi Digg.com ma być uproszczona metoda dodawania newsa (wygląd świetnie) oraz możliwość importowania przez RSS informacji z naszych źródeł bezpośrednio do Digga (nie wiem czy to jest dobry pomysł).

Czy nowa filozofia digg.com pozwoli serwisowi wrócić do dawnej świetności i stać się ponownie popularnym źródłem hot newsów? Moim zdaniem to co proponuje Digg.com w nowej wersji mamy na co dzień na Facebooku. Oczywiście Digg dokłada do tego punktacje i stara się wymieszać dwie metody rekomendacji newsów.

Bardzo ciekawy jestem tej ewolucji Digga i jej faktycznej efektywności.