4

Dedykowane Facebookowi telefony od HTC

Rynek mobilny ma ogromny potencjał. Wiedzą o tym najwięksi giganci IT. Google tworzy coraz więcej usług na urządzenia mobilne, rozwija Androida i sieć reklam AdMob wykorzystywaną w aplikacjach na tę platformę. Apple też nie pozostaje w tyle, tym bardziej o rynku tym nie zapomina Facebook. Użytkownicy mobilni tego największego serwisu społecznościowego spędzają w serwisie dwa […]

Rynek mobilny ma ogromny potencjał. Wiedzą o tym najwięksi giganci IT. Google tworzy coraz więcej usług na urządzenia mobilne, rozwija Androida i sieć reklam AdMob wykorzystywaną w aplikacjach na tę platformę. Apple też nie pozostaje w tyle, tym bardziej o rynku tym nie zapomina Facebook. Użytkownicy mobilni tego największego serwisu społecznościowego spędzają w serwisie dwa razy tyle czasu, co użytkownicy łączący się z nim za pomocą normalnego komputera. Ta pierwsza grupa lubi mieć dostęp do nowych informacji z każdego miejsca, lubi także dzielić się wszystkim, co się da – zrobionymi właśnie zdjęciami, swoją lokalizacją, rzeczami, które obecnie robi. To właśnie dla tej grupy powstały dwa nowe modele HTC.

Już jakiś czas temu pojawiła się zapowiedź Facebook phones – oto i one. HTC zaprezentowało na kongresie Mobile World Congress w Barcelonie dwa nowe modele powstałe przy współpracy z największym serwisem społecznościowym na świecie. Telefony te charakteryzują się głównie tym, że zawierają specjalny, dedykowany akcjom na Facebooku przycisk na dole obudowy. Przycisk ten oferuje kontekstową funkcjonalność, tzn. zmienia swoje przeznaczenie w zależności od tego, co robimy na telefonie. Ma za zadanie ułatwić dodawanie nowych treści do naszego profilu. Za pomocą jednego kliknięcia możemy np. dodać zdjęcie na nasz profil. Gdy możliwe jest wykonanie jakiejś akcji, dioda wbudowana w przycisk zaczyna migać na niebiesko. Dzieje się tak np. po zrobieniu zdjęcia – kliknięcie spowoduje wysłanie nowego zdjęcia na Facebooka, dzieje się tak też np. podczas słuchania muzyki – przycisk spowoduje wysłanie do serwisu statusu z informacją, jakiej piosenki aktualnie słuchamy.

Nowe modele przeznaczone są głównie dla bardzo aktywnych użytkowników, którzy rzeczywiście często dzielą się tego typu treściami, a dedykowany przycisk im to ułatwi. Gorzej jednak, gdy telefon stanie się zbyt modny, zbyt często kupowany, a ludzie zaczną korzystać z przycisku nagminnie, „bo jest”. Można sobie wyobrazić, jaki chaos zapanuje w serwisie, tzn. jak trudno będzie nam wydobyć wartościową treść od naszych znajomych.

O samych telefonach można powiedzieć tyle, że działają w oparciu o Androida 2.3.3 oraz zostały wzbogacone w interfejs HTC Sense. Producent dodał do swojej wersji systemu również specjalne facebookowe widżety oraz wprowadził funkcję integracji książki adresowej na telefonie z kontaktami w serwisie.

HTC ChaCha posiada klawiaturę QWERTY, mały, 2,6-calowy ekran o dużej rozdzielczości jak na te wymiary, bo aż 480×320 pikseli. Telefon wzbogacony został w dwie kamery – 5MP do robienia zdjęć oraz VGA z przodu do wideokonferencji. HTC Salsa natomiast jest telefonem, z którym interakcja zachodzi tylko przez ekran dotykowy – 3,4-calowy, o tej samej rozdzielczości, co ten zastosowany w ChaCha. Reszta parametrów również jest podobna.