17

Czy na pewno o takie oferty chodziło Facebookowi? Uważajcie na bony za płatne SMS-y

Widząc tą ofertę na Facebooku polecam omijać ją z daleka. Choć nazwa znanej marku budzi zaufanie to jednak już sama oferta to sprytne łapanie ludzi na premium SMS-y, które będą dostawać kilka razy w tygodniu. Oczywiście jest szansa, że kiedyś ktoś coś wygra ale chyba nie o to ma chodzić w ofertach? Powyższa oferta firmowana […]

Widząc tą ofertę na Facebooku polecam omijać ją z daleka. Choć nazwa znanej marku budzi zaufanie to jednak już sama oferta to sprytne łapanie ludzi na premium SMS-y, które będą dostawać kilka razy w tygodniu. Oczywiście jest szansa, że kiedyś ktoś coś wygra ale chyba nie o to ma chodzić w ofertach?

Powyższa oferta firmowana jest przez BonFree.pl, natomiast link w ofercie prowadzi już do ns.kobieta.premium.superserwisy.pl. Tam przyjemy formularz prosi nas o wybranie operatora i podanie numeru telefonu.

Małymi literkami natomiast napisane jest

„Serwis PREMIUM jest usługą subskrypcyjną umożliwiającą dostęp do obiektów multimedialnych w klubie PlayMax. Zapisanie się do subskrypcji uprawnia do wzięcia udziału w promocji, trwającej od 01-10-2011 do 31-12-2013, uprawniającej do pobrania darmowych mp3. Udział w promocji następuje automatycznie w chwili dokonania subskrypcji. Warunki korzystania z serwisu określa Regulamin. Serwis dostępny w: Orange, Plus, T-Mobile i Play. Koszty subskrypcji to 3,69 zł brutto za każdy otrzymany przez użytkownika SMS z punktami do Klubu. Otrzymywane są max. 3 SMSy/tydzień oraz dodatkowy SMS po aktywacji subskrypcji (do czasu rezygnacji z usługi, której można dokonać wysyłając SMS o treści STOP PREMIUM na numer 60355 – opłata wg cennika Operatora lub w sposób określony w Regulaminie). Min. wiek uczestnika – 18 lat. Usługodawcą i podmiotem realizującym dodatkowe świadczenie jest: Digital Alea Sp z o.o. (Warszawa, Królewska 16). „

Trudno się doszukać jednak informacji związanych z tematem promocji czyli 1000 PLN na zakupy w H&M. Sprawdziłem też ten formularz do rejestracji. Wprowadziłem z głowy jakiś numer telefony, po chwili dostałem prośbę o wprowadzenie numeru pin jaki otrzymałem. Ponieważ nic nie otrzymałem bo numer był zmyślony to wpisałem 1234. W odpowiedzi dostałem informacje, że wystąpił błąd „Wystąpił błąd komunikacji – spróbuj za chwilę”. Tak więc podałem numer telefonu ale daje przejść nie mogę, później wpisywałem w polu pin różne hasła, słowa, zdania. Widać że komunikat o błędzie nie związany jest z tym co wpisujemy. Ciekawe czy to przypadek?

Podsumowując bonfree.pl wystawia ofertę H&M gdzie w serwisie ns.kobieta.premium.superserwisy.pl prowadzonym przez firmę a Digital Alea zbiera się numery telefonów na które wysyła się płatne SMSy. W regulaminie serwisu nie znalazłem natomiast żadnej wzmianki o ofercie H&M po którą przyszedłem. Na dodatek formularz na stronie zbiera tylko numer telefonu – przy kroku drugim permanentnie występuje problem z połączeniem :)

Wiecie co z tym zrobić? Ja wiem. Polecam też przejrzeć swoje aktywności bo przy okazji te oferty rozsiewają wpisy o skorzystaniu dalej do waszych znajomych.

PS. Ciekawi mnie czy promowane w tych ogłoszeniach marki wiedzą jak konstruowane są takie oferty i że firmują je własnym logiem i nazwą?