0

Czwarta edycja WGK oficjalnie potwierdzona!

WGK powraca w wielkim stylu! Zapowiada się suta nadmorska impreza dla twórców i pasjonatów gier. W tym roku partnerem wydarzenia jest Game Dev School – ogólnopolska inicjatywa, której patronuje Antyweb. Przełom sierpnia i września to powoli już tradycyjny okres, w którym odbywa się konferencja WGK skierowana do osób związanych z branżą produkcji gier wideo. Tegoroczna, […]

WGK powraca w wielkim stylu! Zapowiada się suta nadmorska impreza dla twórców i pasjonatów gier. W tym roku partnerem wydarzenia jest Game Dev School – ogólnopolska inicjatywa, której patronuje Antyweb.

Przełom sierpnia i września to powoli już tradycyjny okres, w którym odbywa się konferencja WGK skierowana do osób związanych z branżą produkcji gier wideo. Tegoroczna, czwarta edycja odbędzie się 6-7 września. Nowością jest jednak miejsce, gdyż w tym roku organizatorzy zdecydowali się przenieść do centrum konferencyjnego Amber Expo.

W trakcie dwóch dni imprezy uczestnicy wezmą udział w kilkudziesięciu wykładach i debatach prowadzonych przez developerów z Polski i zagranicy, obejrzą i zagłosują na gry twórców indie wystawione w ramach konkursu Developer Showcase oraz, co nie mniej ważne, będą mogli spotkać się i wymienić doświadczeniami z branżowymi znajomymi z Polski i Europy. Nad poziomem merytorycznym konferencji czuwać będzie komitet programowy, w którego skład wchodzą doświadczeni polscy twórcy: Maciej Miąsik – przewodniczący, Jacek Brzeziński (Techland), Tomasz Gop (CI Games), Grzegorz Miechowski (11 bit Studios) i Jarosław Wojczakowski (Vivid Games).

Do najważniejszych zadań, jakie przed sobą stawiamy, należy promocja polskiej branży producentów gier wideo w kraju i za granicą, wymiana doświadczeń i tworzenie warunków do spotkań zarówno B2B, jak i pracodawców z potencjalnymi pracownikami. Oprócz licznych wykładów i debat, jednym ze stałych elementów naszego programu będzie Developers Showcase. Jest to konkurs, który umożliwia niezależnym zespołom developerskim zaprezentowanie swoich gier szerszemu gronu odbiorców. To idealna okazja do promocji oraz pozyskania finansowania swoich projektów. Wydawcy mają z kolei możliwość odkrycia nowych zespołów i ich planów.

Organizatorzy pracują właśnie nad szczegółowym programem, który wkrótce znajdzie się na oficjalnej stronie konferencji.