13

Czeka nas więcej akcji marketingowych z vlogerami? [AKTUALIZACJA]

Polska vlogosfera jest stosunkowo młoda i… jakby to ując? Nieokrzesana. Z jakością filmików jest różnie, publiczność niechętnie reaguje na wszelkie przejawy komercjalizacji, raz na jakiś czas wychodzą też na jaw ciemne strony tej społeczności, jak na przykład próby zastraszania niejakiego Shoguna. Marketingowcy nie bardzo też wiedzą, jak naszą vlogosferę ugryźć. Coraz więcej jest jednak akcji, […]

Polska vlogosfera jest stosunkowo młoda i… jakby to ując? Nieokrzesana. Z jakością filmików jest różnie, publiczność niechętnie reaguje na wszelkie przejawy komercjalizacji, raz na jakiś czas wychodzą też na jaw ciemne strony tej społeczności, jak na przykład próby zastraszania niejakiego Shoguna. Marketingowcy nie bardzo też wiedzą, jak naszą vlogosferę ugryźć.

Coraz więcej jest jednak akcji, związanych z gwiazdami polskiego YouTube’a. W tej chwili jedną z nich jest Operacja Kolorowy, powiązana z mBankiem, we współpracy z twórcą Kolorowego Vloga.

Okej, można chłopaka lubić, albo nie znosić. Tworzy materiały raczej dla młodych odbiorców, niektórzy zarzucają mu też zbytnie „silenie się” na bycie fajnym, ale trzeba przyznać, że jego materiały są skonstruowane z wielkim wyczuciem specyfiki YouTube’a. Krótkie, z wyraźnym montażem, mocno cięte, kręcone „pod tezę”. Raz na jakiś czas zdarzy mu się też wypuścić nawet solidnego virala.

Stworzono specjalną stronę internetową za pośrednictwem widzowie mogą założyć sobie bezpłatne darmowe konto. Zakładając je dostajemy gratis 60zł, a w ciągu kolejnego roku możemy uzbierać kolejne 540zł, np. dokonując płatności kartą, za które otrzymujemy 2zł zwrotu. Te akurat atrakcje mBank udostępnił dla wszystkich nowych klientów. Jednak wisienką na torcie jest t-shirt Kolorowego Vloga, który dostajemy również w gratisie.

Zastanawia mnie tylko jedno, a raczej dwa. Punkty w regulaminie w brzmieniu:

„7. Organizatorem konkursu jest serwis operacjakolorowy.pl, nie zaś BRE Bank SA, bądź któryś Pionów Bankowości Detalicznej

8. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu lub zakończenia promocji przed terminem bez podania przyczyny.”

Nie wiem do końca co to oznacza. Że akcję organizuje zewnętrzny podmiot? mBank próbuje odciąć się od promocji? Na stronie konkursowej jest ich logo, gdyby było to robione bez ich przyzwolenia, to prawdopodobnie podnieśli by już alarm. Zastanawiam się, jak ta sytuacja się zakończy, bo jeżeli jest to kampania reklamowa, a nie jakiś przekręt, to moim zdaniem jest bardzo dobra.

Abstrahując od jakości materiałów Kolorowego i jego publiczności, to jest ona idealną grupą docelową. Sam założyłem konto w mBanku mając 14 lat i pomijając krótki romans z Allianz Bankiem, pozostaję im wierny po dziś dzień.

[AKTUALIZACJA]

Jak poinformował na Twitterze Krzysztof Olszewski, rzecznik prasowy grupy Bre Banku:

„Co do Operacji Kolorowy, mBank stoi za tym „pośrednio”. Akcję przygotował nasz partner z programu http://www.mbank.net.pl”

Także nie jest to odgórnie zorganizowana akcja marketingowa. Pewnie się kiedyś takiej doczekamy, ale to nie był ten raz.