1

Cyfrowa transformacja Legii Warszawa – już od niedzieli nowa, w końcu responsywna Legia.com

Na dzisiejszej konferencji prasowej w Skyboksie na stadionie Legii Warszawa, przedstawiciele klubu ogłosili długo wyczekiwaną przez kibiców nowość, czyli zupełnie nową stronę Legia.com, dostosowaną do wyświetlania na wszystkich urządzeniach.

Trudno uwierzyć, aby w dzisiejszych czasach czołowy klub piłkarski w Polsce nie miał responsywnej strony www, nie wspominając już o aplikacjach mobilnych. Zwłaszcza w sytuacji, w której klub zdaje sobie sprawę z faktu, że 70% odwiedzin ich strony generowana jest z urządzeń mobilnych. Kibice często przed meczem sprawdzają na niej prawdopodobne składy, w trakcie aktualne statystyki, a po wywiady z piłkarzami czy trenerami.

Dyrektor ds. Digital i IT w Legii Warszawa Adam Piotrowicz:

Zmiana trendów i zachowań oraz potrzeba zbudowania nowoczesnej oferty dla sponsorów i reklamodawców wymuszają inwestycje w nowe media. Platforma ma być intuicyjna w obsłudze i w pełni mobilna, ponieważ blisko 70% użytkowników strony przegląda ją z poziomu smartfonów. Wiemy, że dla kibica najważniejszy jest dostęp do zakulisowych treści, dedykowanych informacji i różnorodnych formatów, najlepiej w formie wideo, dlatego Legia.com chce dawać więcej: informacji, emocji i możliwości bycia blisko klubu i piłkarzy.

Na szczęście to już się zmieni w najbliższą niedzielę, 6 października akurat w wyjazdowym dniu meczowym 11. kolejki PKO Ekstraklasy z Piastem Gliwice. Kibice, którzy nie będą mogli wybrać się na ten mecz, na nowej stronie Legia.com uzyskają dostęp do najświeższych informacji z tego meczu, wraz ze statystykami na żywo, dostępnymi do tej pory jedynie dla sztabu szkoleniowego – na konferencji podkreślano, że takie dane będzie można podejrzeć po założeniu konta w nowej części serwisu Legia.com – Konto Kibica.

Premierowe wydanie witryny przywita użytkowników stroną główną z różnymi aktualnościami dotyczącymi życia klubu. Po kliknięciu w zakładkę „piłka nożna”, kibice otrzymają wszystkie informacje związane z futbolową częścią funkcjonowania Legii. Kolejne podstrony, funkcje i treści będą systematycznie rozbudowywane, dzięki czemu platforma z czasem stanie się kompendium wiedzy o klubie. Na stronie uproszczono również menu i nawigację, aby w łatwy sposób przeglądać nowe treści. Legia.com w nowej odsłonie to także jeszcze więcej autorskich formatów. Już w niedzielę klub zaprezentuje wirtualne centrum meczowe, do którego zaprosi kibiców, angażując ich w budowanie relacji wokół meczu. Fani będą mogli jeszcze aktywniej uczestniczyć w życiu Legii Warszawa. Celem jest zbudowanie wyjątkowej legijnej społeczności i pokazanie jej ekskluzywnych, zakulisowych treści w atrakcyjnych, multimedialnych formatach.

Przedstawiciele klubu zapewniali na konferencji, że to dopiero początek transformacji cyfrowej Legii Warszawa, w najbliższym czasie serwis ma zostać wzbogacony o jeszcze bardziej szczegółowe statystyki meczowe czy nowe treści multimedialne. Pracują również nad udostępnieniem nowej aplikacji mobilnej, która ma się pojawić na obie najpopularniejsze platformy, czyli na Androida i iOS.

Na nowej stronie Legia.com ma zostać również udostępniony specjalny formularz dla kibiców, poprzez którego będą oni mogli zgłaszać swoje uwagi czy sugestie odnośnie nowej odsłony serwisu.