3

Czy prowizja za polecanie hostingu to już wszystko? Jeden z hostingów pokazuje, że korzyści jest więcej!

Firmy hostingowe obiecują złote góry w programach afiliacyjnych. Programy partnerskie najczęściej oznaczają prowizję za polecenie lub odnowienie poleconej usługi hostingowej. Nazywają się partnerskimi, jednak - jak się okazuje - mimo, że niemal każdy liczący się operator hostingu na rynku taki program prowadzi - poza korzyściami finansowymi partnerstwo jest w nich raczej umowne. Jak się okazuje - są wyjątki.

Ten artykuł powstał z myślą o:

  • osobach, które zawodowo zajmują się tworzeniem stron lub opieką nad nimi i chcą mieć partnera nie tylko dzielącego się zyskiem, ale też ułatwiającego pracę,
  • deweloperach i programistach, którzy wolą skupić się na tworzeniu kodu, a nie odpowiadaniu klientom na pytania o np. konfigurację programu pocztowego,
  • specjalistach, którzy chcą łatwiej pozyskać klienta na stworzenie strony.

Program partnerski. Dla jednych koniec narracji o partnerstwie, dla innych – dopiero początek!

Przegląd wspomnianych we wstępie narzędzi zacznijmy od samego programu partnerskiego. Takowy też jest dostępny na cyber_Folks. W jego ramach każdy deweloper czy autor bloga może zarobić dodatkowe 50 zł za każde skuteczne polecenie usług tej firmy hostingowej, a dodatkowo 10% wartości usługi podczas odnowienia. Do chętnie wybieranych należą pakiety specjalistycznego hostingu WordPress:

Jak mówi Marek Łaska, kierujący obsługą klienta cyberfolks.pl:

Wszystkie pakiety hostingu współdzielonego oparte są o wydajne serwery LiteSpeed z dodatkiem LSCache i obsługują certyfikaty Let’s Encrypt, HTTP/2 oraz najnowsze wersje PHP. Pakiety WordPress dodatkowo mają wygodny autoinstalator i serwer REDIS, a bazy danych są backupowane co 6 godzin. Kiedy potrzebujesz przenieść stronę od poprzedniego operatora, nasz pięciogwiazdkowy zespół wsparcia wszystkim się zajmie. Ty po prostu zgarniasz korzyści i podziękowania od klienta. Kopiowanie bierzemy na siebie.

Korzyści z takiego programu to przede wszystkim niewielkie, ale stałe przychody. I tu w odniesieniu do większości operatorów – artykuł mógłby się skończyć, bo właśnie na pieniądzach wielu hosterów kończy rozmowę o partnerstwie. W cyber_Folks natomiast ona tu się dopiero rozpoczyna.

Badania wśród zawodowych twórców stron

Marka przeprowadziła badanie na grupie blisko 300 zawodowych twórców i właścicieli stron i sklepów. 8,6% respondentów uznało program poleceń za istotne kryterium wyboru. To niewiele. Wykres ujawnia, że znacznie ważniejsze okazują się:

  • szybkie działanie stron www,
  • bezpieczeństwo danych,
  • reakcje zespołu wsparcia.

Patrzysz na powyższy wykres i masz pełne prawo uznać, że to dość oczywiste wyniki, jednak czy jest coś, co poza świetną obsługą, szybkimi serwerami i wysoką dbałością o bezpieczeństwo może zaoferować firma hostingowa?

Naszym zdaniem warto szukać w narzędziach i funkcjach, które realnie ułatwiają pracę zawodowym twórcom. Oto przykłady.

Pięć przykładów korzyści dla twórców stron i sklepów

Wygoda utrzymania wielu klientów

Twórcy stron często chcą mieć wygodną kontrolę nad stronami. Zdarza się, że w tym celu umieszczają wielu swoich klientów na jednym pakiecie hostingowym. To rozwiązanie niekorzystne ze względu zarówno na bezpieczeństwo, jak i na wydajność, bo limity pakietu (tzw. limity bezpieczeństwa) rozkładają się wówczas na wszystkie obsługiwane domeny.

Z drugiej strony jednak, pamiętanie o danych logowania do każdego panelu dla wielu bywało po prostu zbyt uciążliwe. Dlatego w cyberfolks.pl mechanizm single sign-on pozwala z jednego panelu klienta łatwo, jednym kliknięciem, przelogowywać się do poszczególnych kont hostingowych. W ten sposób nie trzeba godzić się na kompromisy, każdy Twój klient jest utrzymywany na osobnym koncie hostingowym, a Ty łatwo możesz się przelogować na każde z tych kont.

Audyt semantyczny strony

To narzędzie nie tylko dla zawodowych twórców, ale praktycznie dla każdego właściciela strony. Niektórzy operatorzy hostingowi udostępniają mechanizmy audytujące strony, ale tylko cyber_Folks wykonuje semantyczną analizę treści.

Oznacza to, że próbuje zrozumieć sens treści umieszczonych na stronie i na tej podstawie podpowiada, co warto poprawić. Przykładowo narzędzie wychwytuje przejawy języka zbyt egocentrycznego lub brakujące wezwania do akcji. Audyt jest bezpłatny – warto sprawdzić, ile punktów uzyska Twoja strona i jak wygląda na tle innych.

W wynikach audytu sporo uwagi poświęcono na budowę i konstrukcję serwisu, co może być przydatne już na etapie tworzenia strony, ale też jest miejsce na stosowanie odpowiedniej semantyki w serwisie, dzięki czemu klient będzie mógł skuteczniej budować później swój przekaz dla swoich odbiorców.

Podobnie też klient już podczas tworzenia treści może sprawdzić, czy wprowadza je zgodnie z wytycznymi SEO, dzięki czemu jego strona będzie lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. W wynikach audytu strony znajdziemy dokładne wskazania, co i w którym miejscu wymaga poprawy bądź zmiany.

Ochrona domeny – coś dla osób zaczynających biznes

Bezpieczeństwo i ochrona marki to kolejne narzędzie na cyber_Folks, które pozwoli sprawdzić czy wybrana przez klienta domena może być wykorzystana do różnych form ataków, takich jak typosquatting, cybersquatting czy atak homograficzny. To pozwoli już na etapie doboru domeny wybrać dla klienta taką, która jest najmniej podatna na takie ataki.

Jeśli tworzysz dla kogoś nową stronę – jako specjalista – przy pomocy tego narzędzia możesz o wiele łatwiej rozpocząć ciekawą rozmowę z klientem i brać udział w podpowiadaniu nazwy domenowej, która będzie dobra marketingowo i jednocześnie z niewielkim ryzykiem podszywania się pod nią.

Domena dla większości przedsiębiorców ściśle wiąże się z marką. Na markę pracujemy latami, nic dziwnego, że większości z nas zależy na jej ochronie. To dlatego, w oparciu o badania przeprowadzone na Harvardzie, jako pierwsi hosterzy w Polsce, udostępniliśmy specjalistyczną wyszukiwarkę zagrożeń dla Twojej domeny. Wskazujemy łudząco podobne nazwy w Twojej końcówce domenowej, w podziale na zagrożenia fonetyczne, typograficzne i homograficzne. – mówi Artur Pajkert, twórca tej specyficznej wyszukiwarki.

Analizując naszą stronę, narzędzie znalazło 61 potencjalnych opcji założenia łudząco podobnej strony i wykorzystania jej to wymienionych wyżej typów ataków.

Generator polityki prywatności

Generator polityki prywatności, to kolejne narzędzie, które może ułatwić życie zarówno deweloperom jak klientom. Pozwala ono w kilku szybkich krokach wygenerować politykę prywatności dla strony, po wprowadzeniu w formularzu zaledwie kilku niezbędnych informacji o danej firmie.

Jeśli jesteś właścicielem strony – masz po prostu przydatne narzędzie. Jeśli jesteś twórcą – to możesz użyć narzędzia na etapie składania oferty. Przykładowo – możesz obiecać Klientowi wykonanie polityki prywatności bez dodatkowych kosztów, co może okazać się ciekawym atutem w Twojej rozmowie. To znacznie lepsze rozwiązanie niż przerzucanie się mailami i argumentowanie, czy przygotowanie polityki prywatności to Twoja rola, czy też klienta.

Natomiast takiej perełki się nie spodziewaliśmy…

cyber_Folks to nie tylko narzędzia wspomagające pracę deweloperów, ale i dość szeroka baza wiedzy w postaci bloga, webinarów czy ebooków. Bloga firmowego prowadzi dziś mnóstwo marek… diabeł tkwi w szczegółach. Materiały na cyberfolks.pl są pisane dla ludzi, a nie tylko pod roboty Google i to widać! Oryginalne badania, wypowiedzi branżowych ekspertów i ciekawe studia przypadków przyciągają uwagę, nic dziwnego, że pod wieloma artykułami rośnie dyskusja na dziesiątki komentarzy.

Jednak przeglądając stronę natknęliśmy na coś naprawdę szczególnego. Prawdziwą perełkę znaleźliśmy w dziale Inpspiracje->Ebooki->MindHacked. To prawdziwy podręcznik wywierania wpływu na odbiorców strony – ba – wręcz podręcznik hakowania umysłów, który pozwala tworzyć znacznie lepsze treści na strony www!

Kiedy czytasz ten podręcznik i widzisz jak funkcjonują techniki wpływu i manipulacji umysłem użytkownika strony, aż ciarki przechodzą po plecach. Przeczytaj koniecznie, kiedy zawodowo tworzysz treści na strony www, do mailu lub blogów. Wg nas to jedna z najciekawszych treści w branży i prawdę mówiąc – aż dziwne, że jest dostępna bezpłatnie.

Podsumowując

Programy partnerskie pozwalają na uzyskanie korzyści finansowych. Możesz na tym poprzestać, ale możesz zyskać o wiele, wiele więcej, jeśli zwrócisz uwagę na wszystkie pozostałe płaszczyzny, na których taka firma może Ci pomóc w prowadzeniu Twojego biznesu.

W cyber_Folks widać, że prócz świetnej oferty hostingowej postarano się o rozbudowanie całego arsenału przydatnych narzędzi i inspiracji, które budują prawdziwe partnerstwo. Partnerstwo, w którym poza zarabianiem “małych” pieniędzy za polecenia, łatwiej zarabiasz te “duże” – związane z Twoimi projektami i wdrożeniami.

Artykuł powstał we współpracy z cyber_Folks.