1

Comcast powalczy na rynku sieciowego wideo

Czy jest jeszcze w sieci miejsce na kolejną platformę z materiałami wideo? Nie sądzę, choć Comcast ma na ten temat zupełnie inne zdanie. Panie i Panowie, już niedługo będziemy mogli oglądać wideo na „Watchable”. Comcast kupił już niejednego medialnego giganta. Nikogo nie powinno więc dziwić, że chce mieć też swoje miejsce w sieci – choć […]

Czy jest jeszcze w sieci miejsce na kolejną platformę z materiałami wideo? Nie sądzę, choć Comcast ma na ten temat zupełnie inne zdanie. Panie i Panowie, już niedługo będziemy mogli oglądać wideo na „Watchable”.

Comcast kupił już niejednego medialnego giganta. Nikogo nie powinno więc dziwić, że chce mieć też swoje miejsce w sieci – choć nie widzę już w internecie miejsca na nowego gracza pośród platform oferujących materiały wideo. Władze koncernu mają jednak swoją wizję i nazwali ją „Watchable”. Na platformie znajdą się nielicencjonowana, nie przeznaczone na wyłączność oryginalne materiały filmowe. Comcast ogłosił już partnerstwo z Voxem, Buzzfeedem, będzie również miejscem, gdzie pojawią się materiały NBC Sport, AwesomenessTV, Refinery29, The Onion, Mic i Vice.

Na starcie Watchable będzie przeznaczone wyłącznie na urządzenia typu set-top, choć później usługa ma trafić również na specjalne aplikacje przeznaczone dla iOS i Androida. Zdziwieni? Comcast posiada własne urządzenie – Xfinity X1, nie jest więc dziwne, że chce dostarczyć jego właścicielom materiałów na wyłączność. Problem w tym, że jeśli na początku pojawi się tylko tam, szczerze wątpię, by po poszerzeniu grona odbiorców ktoś faktycznie chciał te materiały oglądać. Z takimi pieniędzmi Comecast mógłby powalczyć z największymi, spróbować ugrać coś stając w szranki z YouTubem, Facebookiem, Vimeo czy Dailymotion. Tymczasem dostaniemy po prostu kolejną usługę dostępną wyłącznie na specjalnych urządzeniach peryferyjnych, która ostatecznie będzie jedynie ciekawostką i nie przedostanie się do świadomości internautów.

grafika: 1

źródło