7

Co Facebook robi z naszymi numerami telefonów? Wykorzystuje je do reklamy!

Czy podaliście Facebookowi swój numer telefonu? Jeśli tak, to reklamodawcy mogą wykorzystywać go do targetowania swoich reklam. Co prawda anonimowo i bez podawania nazwisk, jednak najpopularniejszy serwis społecznościowy daje taką możliwość – mimo wcześniejszych zapewnień, że takie dane jak numer telefonu komórkowego nie będą odsprzedawane podmiotom z zewnątrz. Reklamodawcy mogą śledzić nie tylko to, czy […]

Czy podaliście Facebookowi swój numer telefonu? Jeśli tak, to reklamodawcy mogą wykorzystywać go do targetowania swoich reklam. Co prawda anonimowo i bez podawania nazwisk, jednak najpopularniejszy serwis społecznościowy daje taką możliwość – mimo wcześniejszych zapewnień, że takie dane jak numer telefonu komórkowego nie będą odsprzedawane podmiotom z zewnątrz. Reklamodawcy mogą śledzić nie tylko to, czy zobaczyliśmy reklamę – otrzymuje również informacje czy ją kliknęliśmy, a nawet czy złożyliśmy zamówienie na stronie producenta.

Większość użytkowników Facebooka z pewnością otrzymała nie tak dawno specjalny komunikat z prośbą o podanie numeru telefonu. Miał on służyć do weryfikacji konta i działać jako dodatkowa ochrona przed ewentualnym włamaniem czy wykradaniem danych. Wiele osób wprowadziło także swój numer telefonu jako jedną z danych kontaktowych dla znajomych. Okazuje się jednak, że Facebook wykorzystuje zdobyte numery nie tylko w celu poprawy bezpieczeństwa. Telefony użytkowników służą do lepszego targetowania reklam!

Zasada działania systemu jest prosta. Reklamodawcy na Facebooku od niedawna mogą kierować swoje reklamy w oparciu o numer komórkowe. Nie są one co prawda przypisane do imion i nazwisk i w pewnym sensie pozostają anonimowe, jednak nadal są cenne przy tworzeniu skutecznej kampanii.

Gdy np. siłownia chciałaby zachęcić swoich byłych klientów do powrotu i wykupienia nowego karnetu, może wysłać komunikat reklamowy w oparciu o numery telefonów tych osób, które kiedyś były w siłowi zarejestrowane i pozostawiły swoje numery telefonów komórkowych. Jeśli występują one również na Facebooku, targetowanie reklamy staje się już banalnie proste.

Cała sprawa ma dwa końce – z jednej strony widać, że Facebook chce dać reklamodawcom jak najwięcej możliwości dopasowania swoich kampanii do gustów użytkowników. Skuteczność reklam przekłada się na zarobki Facebooka, działanie to jest zatem zrozumiałe. Z drugiej jednak strony o fakcie wykorzystywania numerów telefonów do targetowania reklam zdaje sobie niewiele osób. Ja osobiście nie jestem absolutnie zdziwiony faktem, że Facebook korzysta ze wszystkich możliwych chwytów, aby jak najwięcej wycisnąć z pojawiających się na jego łamach reklam. Ciekaw jestem Waszej opinii na ten temat.

Źródło: Businessinsider

Partner sekcji mobilnej:


Alternatywna zawartość w przypadku braku flash-a

Patronem sekcji Mobile jest Sony Mobile, producent Xperia™ T – smartfona sprawdzonego przez Jamesa Bonda. Xperia T wyposażona została w najlepszy ekran HD o przekątnej 4,6 cala z technologią Mobile BRAVIA® Engine oraz doskonały aparat fotograficzny o rozdzielczości 13 MP z funkcją fast capture.

Smartfon napędza dwurdzeniowy procesor najnowszej generacji o taktowaniu 1,5 GHz, zapewniający dłuższe życie baterii, szybkie działanie i ultra-ostrą grafikę.