2

Citroen zapowiada nowe C4, crossover dostępny również w wersji elektrycznej

Citroen C4 gdy debiutował był typowym przedstawicielem segmentu C. Czasy się jednak zmieniają, a klienci częściej wybierają crossovery i SUVy, dlatego najnowsza wersja popularnego kompaktu Francuzów, jest swego rodzaju hybrydą.

Citroen C4 i e-C4 zadebiutują 30 czerwca

De facto Citroen dzisiaj tylko zapowiedział premierę swojego popularnego modelu, ma ona mieć miejsce 30 czerwca, czyli za 2 tygodnie. Dzisiaj poznaliśmy zaledwie szczątkowe informacje i możemy zobaczyć jak będzie wyglądał nowy kompakt francuskiej marki. Projekt nadwozia w wersji hatchback może się z pewnością podobać. Łączy on w sobie elementy, których poszukują dzisiaj klienci w Europie, dlatego mamy zwiększony prześwit podwozia oraz plastikowe osłony błotników i progów. Zachowano też strukturę świateł z poprzednika, te do jazdy dziennej są umiejscowione osobno, nieco nad głównymi reflektorami.

Z tyłu też jest całkiem ciekawie, linia dachu gładko opada ku tyłowi tworząc wrażenie nadwozia typu coupe. Pod tylną szybą znalazł się też pokaźny spoiler, który długo był znakiem rozpoznawczym Citroena C4.  Różnice względem modelu C4 Cactus są całkiem wyraźne, już na pierwszy rzut oka widać, że zrezygnowano z mat pokrywających drzwi, które budziły skrajne uczucia. Sylwetka jest też bardzo dynamiczna i mniej pudełkowata, choć wedle podanych informacji, nowy Citroen będzie bardzo komfortowy. Podobnie jak modele C3 Aircross i C5 Aircross zostanie wyposażony w hydrauliczne odbojniki, które doskonale tłumią nierówności.

W środku też jest całkiem sporo zmian, a kokpit z pewnością budzi zainteresowanie. Przed kierowcą znajdą się oczywiście wirtualne zegary, a wyżej szybka na której pojawią się wskazania wyświetlacza przeziernego. Po środku znajdzie się miejsce dla dotykowe ekranu systemu inforozrywki, który wyeliminował niemal wszystkie przyciski, ale za to na kokpicie znalazło się kilka pokręteł. Wygląda też na to, że nie będzie tradycyjnej gałki zmiany biegów (przynajmniej w wersji z automatyczną skrzynią biegów), tylko niewielki przełącznik trybu jazdy.

Benzyna, diesel i napęd elektryczny

Citroen nie zdradził jeszcze całej gamy silnikowej, ale wiemy, że do napędu posłużą silniki benzynowe, diesla oraz elektryczny. Patrząc na to co oferowane jest w innych modelach koncernu i na normy emisji spalin, w ofercie pojawi się silnik 1.2 PureTech dostępny w wersjach 100, 130 i 155 KM, diesel to jednostka o pojemności 1,5 litra i mocy 100 KM, a elektryk ma bazować na modelach Peugeot 208/2008. Jeśli tak byłoby faktycznie, to do dyspozycji mielibyśmy baterie o pojemności 50 kWh, silnik o mocy 136 KM oraz zasięg na poziomie około 340 km. Więcej informacji dostaniemy zapewne już za 2 tygodnie.