11

Chrome niczym konsola, smartfon niczym kontroler

„Eksperymenty” prowadzone wokół możliwości przeglądarki Chrome to nieodłączna część jej „ekosystemu”. Jednym z nich jest projekt SuperSync Sports, czyli gra, która po sparowaniu naszej mobilnej i desktopowej przeglądarki, pozwala na uczynienie smartfona kontrolerem do gry i wzięcie udział w rywalizacji w jednej z trzech dyscyplin sportowych. Konkurować możemy także ze znajomymi. By spróbować swoich sił […]

Clipboard01„Eksperymenty” prowadzone wokół możliwości przeglądarki Chrome to nieodłączna część jej „ekosystemu”. Jednym z nich jest projekt SuperSync Sports, czyli gra, która po sparowaniu naszej mobilnej i desktopowej przeglądarki, pozwala na uczynienie smartfona kontrolerem do gry i wzięcie udział w rywalizacji w jednej z trzech dyscyplin sportowych. Konkurować możemy także ze znajomymi.

By spróbować swoich sił należy odwiedzić stronę Super Sync Sports, która swoje działanie opiera na HTML5, CSS3 oraz Canvas. Wykorzystywane są także WebSocket do utrzymania synchronizacji pomiędzy smartfonem i przeglądarką, a także Touch API, które interpretuje gesty wykonywane na ekranie smartfona.

DSC_0042

1

Po krótkiej chwili staniemy przed wyborem jednej z trzech dyscyplin – biegania, jazdy na rowerze i pływania. Następnym krokiem jest wybór trybu gry – dla pojedynczego gracza lub multiplayer obsługujący maksymalnie 4 graczy. Teraz do rąk musimy wziąć nasz telefon lub tablet (Android 4.0+ / iOS 4.3+) z zainstalowaną przeglądarką Chrome i odwiedzić na nim skrócony adres strony. Po wpisaniu pięcioznakowego hasła nasze urządzenie zostanie sparowane z rozgrywką. Jedyne co nam pozostaje to kliknąć „Sync” i wybrać naszą „postać”.

2

3

W zależności od dyscypliny będziemy musieli wykonywać konkretne gesty na ekranie, a o naszej końcowej lokacie zadecyduje nie tylko szybkość ich wykonywania ale także precyzja – musimy dokładnie podążać palcami po wyznaczonych „trasach”. Podczas połączenia Wi-Fi nie zauważyłem żadnych problemów, przy wykorzystaniu sieci 3G zauważalne były drobne opóźnienia. Nieistotne było z której z platform mobilnych korzystamy, wszystko działało zgodnie zamierzeniami programistów.

DSC_0041

Photo 04.03.2013 08 40 52

Intel partnerem technologicznym AntywebPodczas rozgrywki w każdej chwili mogą dołączyć do niej nasi znajomi, którym podamy automatycznie generowane hasło. Jest to fajny sposób na chwilę relaksu, lecz nie o samą rywalizację i rozrywkę tu chodzi, bowiem każdy z Eksperymentów Chrome ma na celu ukazanie możliwości przeglądarki. Między innymi do tej pory mogliśmy oglądać generowane w czasie rzeczywistym obrazy 3D,tym razem Google jednak zaskoczyło – przejęcie przez smartfona roli kontrolera wobec przeglądarki internetowej robi spore wrażenie. Jestem bardzo ciekaw, jak ten projekt będzie się rozwijał i jakie możliwości jeszcze zaoferuje.