1

Chmura dźwignią sprzedaży?

Jak przygotować swój biznes na obsłużenie 2 milionów leadów na godzinę i wykorzystać potencjał dobrej sprzedaży? Kluczem może być infrastruktura chmurowa do wynajęcia.

Cleeng to firma, dostarczająca platformę dla wydawców, którzy chcą zarządzać dostępem do swoich materiałów video, realizować streamy lub sprzedawać treści video w modelu pay-per-view (PPV), w którym płaci się za konkretny content (najczęściej są to transmisje na żywo z wydarzeń sportowych, koncertów, etc.). Firma ma klientów na całym świecie, w tym FIFA, CBC, czy Final Fantasy. Funkcjonowanie platformy takiej, jak Cleeng, wymaga ogromnej ilości pamięci i przepustowości. Na początku firma miała tradycyjną infrastrukturę w postaci serwerów dedykowanych. Wraz z rozwojem (spółka ma obecnie biura w Polsce, Holandii, Stanach Zjednoczonych i Australii), potrzebne były znacznie większe zasoby. Aby doświadczenia klientów były na najwyższym poziomie, kluczowe stały się wysoka dostępność i niezawodność platformy, zwłaszcza przy streamach koncertów gwiazd, czy transmisji głośnych wydarzeń sportowych, jak chociażby rekordowej walki Mayweather – Pacquiao, do której dostęp wykupiło w 2015 roku 4,6 mln odbiorców. W końcu wystarczy jedno niepowodzenie, aby klient stracił zaufanie i szukał usług u konkurencji.

W tej sytuacji idealnym rozwiązaniem byłoby skalowanie infrastruktury bez konieczności płacenia za zasoby, które nie są używane. Inwestycja w fizyczną infrastrukturę wymagałaby ogromnych nakładów kapitałowych. Z odsieczą przyszła jednak chmura Amazon Web Services oraz firma Hostersi, Advanced Consulting Partner chmury Amazona.

– AWS to obecnie największy dostawca chmury publicznej, od wielu lat będący liderem w zestawieniach „Magic Quadrant for Cloud infrastructure-as-a-Service” Gartnera. Korzystając z AWS, udało nam się stworzyć dla firmy Cleeng architekturę wysoce skalowaną, osiągając 10-krotnie większą wydajność ich środowiska – wyjaśnia Tomasz Dwornicki, prezes zarządu Hostersi Sp. z o.o.

– Przeprowadziliśmy testy na infrastrukturze chmurowej podczas jednego z eventów i okazało się to strzałem w dziesiątkę. Dodatkowo, AWS dawał ogromne możliwości w doborze i rozwijaniu usług, ale co najważniejsze, pozwalał na rozliczanie tylko realnie wykorzystywanych zasobów – co do sekundy! – przekonuje Mateusz Tymek, jeden ze współzałożycieli firmy Cleeng.

Hostersi przygotowali i wdrożyli projekt wysoce skalowalnej i niezawodnej architektury, opartej na Amazon Web Services. Duży nacisk położono na kwestie bezpieczeństwa, dostępności i niezawodności, co było jednym z kluczowych wymagań firmy Cleeng. Z tego powodu Hostersi zaimplementowali rozwiązania tzw. wysokiej dostępności (ang. HA – High Availability), zapewniające nieprzerwaną dostępność infrastruktury Cleenga oraz polityki odtwarzania awaryjnego (ang. DR – Disaster Recovery), związanej z wznowieniem działania infrastruktury serwerowej w przypadku awarii. Ważnym elementem projektu było również zapewnienie wysokiej wydajności. W efekcie stworzono infrastrukturę z możliwością automatycznego uruchomienia i zatrzymania, co zapewnia łatwą skalowalność i obsłużenie nagłego wzrostu ruchu użytkowników.

– Sprawdziliśmy naszą infrastrukturę w AWS i mamy pewność, że jesteśmy w stanie obsłużyć prawie dwa miliony transakcji na godzinę. Daje to naszym klientom gwarancję, że nasza usługa ich nie zawiedzie – mówi Mateusz Tymek z firmy Cleeng.

Infrastruktura chmurowa w Amazon Web Services daje również firmie Cleeng realne oszczędności, zwłaszcza w porównaniu z poprzednią infrastrukturą serwerów dedykowanych, za które trzeba było płacić z góry.

– Płacąc tylko za moc obliczeniową, którą faktycznie używamy, mamy więcej pieniędzy na dostarczanie wysokiej jakości usług naszym klientom. Dodatkowo oszczędzamy około 30% dzięki wykorzystaniu Amazon EC2 Reserved Instances – mówi Tymek.

– Chmura to dziś nie tylko narzędzie do robienia kopii zapasowych, ale również realne środowisko produkcyjne, które pozwala na uruchamianie środowisk bez inwestowania w kosztowną infrastrukturę. A zważywszy na fakt, że firmy IT przeznaczają przeciętnie tylko 11% swojego budżetu na nowe aplikacje, a resztę wydają na utrzymanie systemów i infrastrukturę, chmura obliczeniowa jawi się jako niezwykle ciekawe rozwiązanie – mówi Tomasz Dwornicki z Hostersi Sp. z o.o.

Cleeng to platforma e-commerce dla wideo w sieci. Dostarcza usługi związane z zarządzaniem subskrypcjami, obsługą płatności i bezpieczeństwem wideo.

Hostersi Sp. z o.o. – Advanced Consulting Partner i Channel Partner Amazon Web Services. Dostarcza rozwiązań IT w obszarach projektowania infrastruktury serwerowej, wdrażania chmury obliczeniowej, DevOps oraz bezpieczeństwa danych.