Gry

CD Projekt chce się zmienić, Cyberpunk 2077 już nie będzie online

KP
Kamil Pieczonka
30

CD Projekt opublikował dzisiaj 24-minutową prezentację, w której omówiono plany na najbliższe lata i nową strategię rozwoju. Spółka nadal będzie skupiała się na swoich dwóch dużych markach - Wiedźminie oraz Cyberpunk 2077 i postawi większy nacisk na jakość swoich produkcji.

Trzy filary nowej strategii CD Projekt

Prezes Adam Kiciński już na samym początku przedstawił trzy główne filary, na których w najbliższych latach skupi się CD Projekt. Chodzi o tworzenie świetnych gier typu RPG, wejście do trójki najbardziej uznanych producentów gier na świecie i zapewnienie swoim tytułom ugruntowaną pozycję w światowej popkulturze. Ma na to pozwolić nowa strategia, która składa się z trzech elementów. RED 2.0 to nowy plan produkcyjny, który przewiduje równoległą pracę nad 2 grami AAA jednocześnie. Będzie to możliwe między innymi dzięki zatrudnieniu nowych ludzi oraz przez akwizycje, takie jak ta ogłoszona dzisiaj. Dzięki temu niezależne zespoły będą mogły pracować zarówno nad grami ze świata Wiedźmina, jak i Cyberpunka 2077.

Na tej bazie CD Projekt chce też budować swoją rozpoznawalność, nie tylko poprzez gry ale również przez produkcje filmowe, animowane, książki oraz komiksy. Wiele z tych pomysłów jest już zrealizowanych, ale na pewno na tym się nie skończy. Wystarczy wspomnieć chociażby o drugim sezonie serialu Wiedźmin, czy anime w świecie Cyberpunka 2077, które współprodukuje Netflix. Popularność dwóch dużych marek ma pozwolić spółce na spokojny rozwój w kolejnych latach i zapewnić zainteresowanie nowymi grami. Jednocześnie studio potwierdziło, że jeszcze w tym roku opublikowana zostanie wersja Wiedźmina 3: Dziki Gon na nową generację konsol. Taki sam plan jest dla Cyberpunka 2077, ale dopiero gdy rozwiązane zostaną wszystkie aktualne problemy z grą, co potrwa do drugiej połowy 2021 roku.

Wreszcie ostatnim segmentem nowej strategii jest tryb online. CD Projekt na ten moment porzuca pomysł szybkiego wdrożenia wersji online Cyberpunka 2077. Zamiast tego zaczyna pracę nad własnym systemem, które będzie powiązany z platformą GOG Galaxy i pozwoli w przyszłości łatwiej implementować elementy online w produkowanych grach. Gry tworzone przez CD Projekt RED będą nadal przeznaczone dla jednego gracza, a ewentualne elementy online będą tylko dodatkiem, który nie będzie stanowił głównego koła napędowego danego tytułu.

Transformacja CD Projektu na jednym slajdzie

Całą prezentację doskonale podsumowuje poniższy slajd, który pokazuje jak zmieni się CD Projekt w najbliższych latach. Najpierw jednak trzeba naprawić Cyberpunka 2077 i odzyskać zaufanie graczy, dlatego praca według nowej strategii rozpocznie się dopiero od 2022 roku. Na jej efekty będziemy musieli poczekać jeszcze dłużej. Znamienny jest też fakt, że spółka inaczej będzie podchodzić do marketingu swoich produktów. Takich kampanii jak przy okazji CP2077 już nie będzie, akcja marketingowa zacznie się dopiero gdy data wydania gry będzie już pewna, a materiały promocyjne będą prezentowane niezależnie dla każdej platformy, pokazując prawdziwą jakość rozgrywki. Wygląda na to, że lekcja została odrobiona.

Jeśli chcecie sami obejrzeć całą prezentację to możecie to zrobić poniżej.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu